Hortus TU Delft

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Hortus TU Delft

Berichtdoor Amar op 13 apr 2011 22:28

Een aantal weken geleden had ik een bezoekje gebracht (wat ik wel vaker doe) aan de Hortus Botanicus in Delft. Het is een kleine hortus, maar aangezien het op 5 minuten fietsafstand van mijn huis is, vind ik het iedere keer de moeite waard om even een bezoekje te brengen. Entree is er 2 euro per volwassene en met een museumjaarkaart heb je gratis toegang tot deze tuin. Primair doel van de tuin is uiteraard onderzoek van de universiteit en dat merk je ook aan hun collectie en bepaalde opstellingen en niet voor publiek toegankelijke kassen. Gelukkig worden de tuinen er redelijk goed onderhouden en is het vooral tijdens de zomermaanden een oase van rust en groen dat toch vrij dichtbij het centrum van Delft ligt.

Hieronder volgt er vooral een impressie van de (tropische) kassen die ze daar hebben. Ik heb nog geen foto's van de tuinen gemaakt maar dat komt vast nog wel een keer als alles eenmaal groen en in bloei staat :)

Afbeelding
De entree, waar je wordt verwelkomd door een mooie rij Trachy's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Amar

15 bedankjes

Re: Hortus TU Delft

Berichtdoor Amar op 13 apr 2011 22:30

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Voor meer informatie over de tuin, zie ook hun website:
http://www.tnw.tudelft.nl/live/pagina.jsp?id=ee80f856-7b45-4732-999c-3c0bd4988128&lang=nl
Dit weekend (16 april) is er bijvoorbeeld een Plantenruilbeurs ism Groei & Bloei KMTP afd. Delft en een Miniplantenmarkt. Of het wat is, weet ik niet. Waarschijnlijk ga ik dit weekend voor het eerst eens bekijken of het wat is.
Amar

15 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 13 apr 2011 22:31

Heel gaaf!!! Ben er nog nooit geweest maar dit ga ik zeker doen! :thumb_up:
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor djoeke op 13 apr 2011 22:36

Ziet er tof uit :thumb_up: mooie foto's :thai:
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 13 apr 2011 22:59

Bedankt voor het delen van deze prachtige foto's.

:thumb_up:
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor orinoco op 13 apr 2011 23:07

Hey Amar,

Dit is de enige Hortus van Nederland waar ik nog nooit geweest ben :oops:
Daar gaat binnenkort dus wel verandering in komen,het is voor mij zelfs de meest nabij gelegen botanische tuin.
Ben je ook wel eens in de Hortus van Leiden en de twee in Amsterdam geweest ?
Zeker de moeite waard en vanuit Delft ook niet al te ver...

:thumb_up: Groet,Ben
orinoco

78 bedankjes

Berichtdoor Amar op 13 apr 2011 23:15

@ Ben:
De Hortus van Leiden en Amsterdam had ik ook al bezocht, lang voordat ik in Delft woonde en afgelopen jaar nog naar beiden geweest. Zeker de moeite waard ja! De Hortus van Delft is wel een flink stuk kleiner dan die van Amsterdam en Leiden. Als je nog nooit in Delft ben geweest is zeker aan te raden deze te combineren met een bezoek aan het centrum, wat ik een van de mooiste/sfeervolste oude kleine stadscentra in Nederland vind :)

@ allemaal: nog bedankt voor jullie reacties! :D
Amar

15 bedankjes

Berichtdoor orinoco op 13 apr 2011 23:22

De oude binnenstad van Delft ken ik goed.Een van de gezelligste stadscentra van Nederland. Vroeger kwam ik ook nog wel eens in museum Nusantara die ook eens per jaar een Indonesische markt organiseerden.
In welke van de twee Amsterdamse tuinen ben je geweest,die van de VU of de Hortus op de Plantage Middenlaan? De laatste vind ik vooral qua sfeer geweldig.

Groet,Ben
orinoco

78 bedankjes

Berichtdoor Amar op 13 apr 2011 23:51

De Hortus van de Plantage Middenlaan, die is zeker wat sfeer betreft geweldig. Vooral met de grote drieklimatenkas, dat is echt een geweldige aanvulling. Die van de VU ken ik volgens mij nog niet, of ben er heel lang geleden geweest toen ik nog in Amsterdam woonde (en een stuk kleiner was). Daar herinner ik mij in ieder geval nog heel iets vaags van. Wellicht dat ik die binnenkort weer eens opzoek.
Is de Indonesische markt van Nusantara iets? Die ken ik namelijk nog niet.
Amar

15 bedankjes

Berichtdoor orinoco op 14 apr 2011 00:00

Amar schreef:Is de Indonesische markt van Nusantara iets? Die ken ik namelijk nog niet.

Ik weet niet of die nog georganiseerd wordt. Was altijd in de Prinsenhof (buiten) en dan nog door de poort een stukje de stad in. Wordt (of werd) altijd gehouden in de maand augustus. Bij lange na niet zo groot als de Pasar in Den Haag,maar heel gezellig.Maar als je in Delft woont en er nooit van hebt gehoord denk ik dat dit evenement verleden tijd is...

Groet,Ben
orinoco

78 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Foto album en video