T. wag. vouwt bladeren dicht

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Re: T. wag. vouwt bladeren dicht

Berichtdoor orinoco op 16 apr 2011 13:46

Als je verse (pot)grond hebt gebruikt,even goed water geven direkt na het oppotten,verder
vochtig,maar niet te nat houden.
orinoco

78 bedankjes

Berichtdoor bommetje op 16 apr 2011 14:21

oke :thumb_up:

nu maar hopen :thai:
bommetje

26 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 17 apr 2011 03:58

Idd, vochtig maar niet nat maar vooral met rust laten ! Ik heb niet heel het topic gelezen maar las dat alles dicht kneep en verdroogde maar de verdroogde speer toch nog vast zit...
Helaas zal deze speer dan toch nog loskomen, hij heeft dus een flinke klap gekregen van de winter en hopelijk niet de genade slag ! De wortels zien er nog vrij goed uit maar idd wat weinig, goed dat je de meeste klei verwijdert hebt maar door het uitgraven en dan het prutsen in de wortels is de palm nu ook in shock en zal hierdoor lange tijd niet groeien en dus ook niet kunnen starten aan herstel. In pot zetten met goede luchtige grond en met rust laten !! Als de speer lost, het gat droog houden. Volgende winter zou ik vorstvrij overwinteren want tegen dan is die zeker nog niet hersteld en terug op krachten gekomen ! Succes John ! :)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor bommetje op 05 mei 2011 10:12

even een update tot dusver....

Alle bladeren zijn verdroogd en heb ik afgeknipt.

De speer zit nog vast, maar droogt ook langzaam in. Grond is vochtig...

Helaas zit het weer ook niet mee. Erg grote temperatuursverschillen tussen dag en nacht. Vannacht zelfs -1 gehad. palm had ik ingepakt....

Ik blijf hopen, maar word wat minder positief.... :?
bommetje

26 bedankjes

Berichtdoor Dejagere op 05 mei 2011 12:04

Ziet er niet goed uit volgens mij mag je het vergeten :( .En zelfs als het nog iets wordt gaat hij er 1 van de volgende winters aan.Beter een nieuw exemplaar kopen en vooral dan uitkijken naar een ex. met veeel gezonde wortels .Gr Eddy.
Dejagere

45 bedankjes

Berichtdoor bommetje op 05 mei 2011 12:55

was er ook bang voor alleen hoop ik het niet....... alleen zag ik zojuist een wit puntje op een van de wortels... dus doe hem nog niet weg... ,meer nieuwschierigheid in wat hij gaat doen denk ik (tegen beter weten in)....
bommetje

26 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?