Uhmm, eens kijken. Zo links en rechts staan de nodige berichten over de diverse planten etc van mijn tuin. Ik zal een korte samenvatting geven.
Najaar 2008 gaan plannen en verdiepen in exotische planten en de toenmalige tuin voorbereid voor aanleg in het voorjaar 2009. In maart 2009 begonnen en begin juli min of meer klaar. Sindsdien eigenlijk geen grote wijzigingen meer doorgevoerd. Vorig voorjaar ook het voortuintje nog onder handen genomen. De geschiedenis van de grote australis en dicksonia is bij het boomvarens-topic te vinden. De tetrapanax is zo groot niet, de maurelli wordt vaker bij het bananen-topic beschreven en wat die banaan bezielt, verwondert mij ook.
Met het kweken van planten etc hou ik me helemaal niet bezig. Mijn hobby is, de tuin zo mooi mogelijk maken, waarbij gek genoeg de planten ondergeschikt zijn. Zij zijn gewoon een middel om de tuin mooi te maken. Veel blijft in de volle grond met de eventueel benodigde winterbescherming. Plaatsgebrek en stalling in de winter zorgen ervoor, dat ik verder geen kant uit kan.
Raymond