EDUARD schreef:............ Nu wordt hier een suggestie gewekt dat dit normaal is, wat bij deze soort niet het geval is, heb de soort 10 jaar en kweek ermee een volwassen plant zal er langer tegen kunnen als hij goed doorworteld is maar bij aanhoudende droogte ook het loodje leggen!
Gr. Eduard.
Ho, ho Eduard, ga je nu zeggen dat ik een suggestie wek. Ik wek helemaal geen suggestie, zeg alleen hoe de plant erbij stond.
Ik heb dan wel helemaal geen ervaring met varens ( maar wel lang genoeg in mijn tuinen liggen wroeten) maar aan mijn waarnemingsvermogen, tussen nat en droog, valt echt niet te twijfelen.
Ik kan echt wel zien of de grond kurkdroog is als er een spade in gaat en hoe de gesteldheid van de grond is (nat of droog) als ik de plant in mijn hand vast houdt.
Misschien denk je dat ik een borrel teveel heb gehad...nee ik drink geen alcohol
Ik weet niet hoe oud deze plant was/is...deze drie potten zijn van oorsprong 1 plant en er hingen behoorlijk wat wortels onder en zo staan er nog meerdere in de tuin en volgens de bewoner staan deze er al een heel aantal jaren.
Maar als ik deze zomer weer in Valkenburg ben en het is weer een poosje warm en droog dan zal ik je uitnodigen een kijkje te komen nemen.