Palmvrienden fotowedstrijd!

In dit forum worden de forumuitstappen, exotische planten beurzen en gezamenlijke aankopen (acties) gepost.

Re: Palmvrienden fotowedstrijd!

Berichtdoor Christophe op 15 jun 2011 12:37

Het doel van de wedstrijd was om interessante foto's te verzamelen die een meerwaarde bieden voor onze wiki. Toen ik nadacht over deze kwestie was ik van mening dat een foto van een Cocos nucifera best interessant kan zijn voor de lezers. Ik had er echter niet bij stil gestaan dat sommigen zelden op reis gaan, of misschien helemaal niet naar een tropisch land.

Ik moet wel zeggen dat ik de foto's van bij ons bijzonder concurrerend vind. Er zijn echt prachtige plaatjes verzonden van tuinen in Nederland en België en vind dat het evenwicht wel bewaard blijft.

Ik zal hier bij de volgende fotowedstrijd wel rekening mee houden. Bv. de deelnemende foto's moeten uit Nederlandse of Belgische tuinen komen, en leden mogen als extra ook foto's van op reis meezenden voor onze wiki.

Groeten,
Christophe :)
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor amourath op 15 jun 2011 12:59

Christophe schreef:Ik moet wel zeggen dat ik de foto's van bij ons bijzonder concurrerend vind. Er zijn echt prachtige plaatjes verzonden van tuinen in Nederland en België en vind dat het evenwicht wel bewaard blijft.

Klopt. Blij te zien dat de (naar mijn mening) mooiste plaatjes uit Be/Nl-tuinen komen! :thumb_up:
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 15 jun 2011 13:28

En we hebben zelfs een Duitse op het forum ;)

Ondershat de grootsheid van onze forum niet 8-)
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor amourath op 15 jun 2011 14:17

Al goed dat onze Thai niet meedoet - dat zou pas oneerlijk zijn :lol:

(Waar hangt hij trouwens uit, iemand nieuws van Videomaster?)
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor orinoco op 15 jun 2011 14:43

Misschien zie ik het verkeerd,maar ik heb zo mijn vragen betreffende het verband tussen de fotowedstrijd en de palmvrienden wiki.Het doel van deze laatste is toch om foto's en informatie van zoveel mogelijk planten te verzamelen.Aangezien praktisch alle planten in onze interessesfeer van buiten Belgie en Nederland komen zie ik niet waarom een foto niet in het buitenland gemaakt zou mogen zijn...Zolang men de foto's maar zelf gemaakt heeft.Voor alle duidelijkheid:ik doe niet mee met de wedstrijd,dus heb er verder geen persoonlijk belang bij.

Groet,Ben
orinoco

78 bedankjes

Berichtdoor hexina op 15 jun 2011 14:43

ik had ook foto's ingestuurd en deze mogen ook zo wel gebruikt worden voor de wiki.
Ik geef hierbij toestemming om alle foto's die ik plaats in de wiki te gebruiken.
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
hexina

67 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 15 jun 2011 15:21

Wauw, dat is fijn hexina! Bedankt!

Dus alle foto's die je ook op het forum plaatst? :thumb_up:
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 15 jun 2011 15:30

orinoco schreef:Misschien zie ik het verkeerd,maar ik heb zo mijn vragen betreffende het verband tussen de fotowedstrijd en de palmvrienden wiki.Het doel van deze laatste is toch om foto's en informatie van zoveel mogelijk planten te verzamelen.Aangezien praktisch alle planten in onze interessesfeer van buiten Belgie en Nederland komen zie ik niet waarom een foto niet in het buitenland gemaakt zou mogen zijn...Zolang men de foto's maar zelf gemaakt heeft.Voor alle duidelijkheid:ik doe niet mee met de wedstrijd,dus heb er verder geen persoonlijk belang bij.

Groet,Ben

Hey Ben,

Er is eigenlijk nog een tweede reden waarom ik volgende keer geen foto's van het buitenland zal laten meedingen. Francky (FC plant) had me er attent op gemaakt dat het bij foto's van het buitenland moeilijker wordt om de eigenheid ervan na te gaan, in die zin dat je zomaar foto's van internet kunt plukken en inzenden voor de wedstrijd. Vermits ik de meeste leden momenteel wel ken (die ook naar een bijeenkomst zouden komen) heb ik hier nog wat overzicht over, maar als het forum groeit zal dit moeilijker na te gaan zijn. Ik had dit eerder niet gemeld omdat ik niemand op ideeën wou brengen :)

Bovendien hebben we toestemming om foto's van Fairchild Tropical Botanic Garden te gebruiken op onze wiki, waardoor ik toch meer op zoek ben naar foto's uit West Europa. Dus zo kan volgende keer iedereen met gelijke kansen deelnemen ;)

Groeten,
Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor amourath op 15 jun 2011 15:41

In het vervolg enkel nog foto's van planten waar je zelf naast de plant staat! Ha!

:lol:
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 15 jun 2011 15:46

amourath schreef:In het vervolg enkel nog foto's van planten waar je zelf naast de plant staat! Ha!

Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Uitstappen, beurzen en acties