Dit IS onze tropische tuin

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Dit wordt onze tropische tuin

Berichtdoor cpo op 22 jun 2011 10:13

Euh ja dat is een goede vraag, de fargesia waar je naar vraagt is nou precies de enige waarvan ik niet precies weet welke het is, haha. Ik heb 4 kleine robusta's staan van dit jaar, dus die stellen nog niet zoveel voor. Die van de foto met die dikke stengels heeft het heel zwaar gehad. Ik heb hem al een jaar of 10, en deze is vorig jaar ook meeverhuist naar onze nieuwe tuin. De pol hebben we in 2-en gehakt en gezaagt dus nu hebben we er 2. Hij groeide lekker, maar van de winter en het droge voorjaar heeft hij veel schade opgelopen, dus flink gesnoeit, bewaterd en bemest, nu zijn beide pollen weer flink aan het groeien, de scheuten zijn nu wel wat smaller, maar volgend jaar verwacht ik alweer een flink volle pol.

Als ik een catalogus kijk denk ik dat het ook de fargesia robusta moet zijn. Echt een prachtige bamboe, vind ik zelf!
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
cpo

52 bedankjes

Berichtdoor Alain op 22 jun 2011 13:51

ziet er echt al gezellig uit , wat een verandering :thumb_up:

gr alain
Alain

21 bedankjes

Berichtdoor hexina op 22 jun 2011 14:05

hij is echt prachtig ik hoop dat ie snel weer goed gaat groeien hoor.
Is echt onmisbaar zo'n mooie bamboe in je tuin.
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
hexina

67 bedankjes

Berichtdoor cpo op 22 jun 2011 14:08

@hexina, hij groeit al goed hoor, we mogen niet klagen, beide pollen doen hun best! iets van 10 nieuwe scheuten bij beide. En klopt onmisbaar in je tuin, helemaal mee eens :thumb_up:
Groetjes, Corrine

cpo

52 bedankjes

Berichtdoor Mul60 op 22 jun 2011 22:28

Je ziet het groeien..... :applaus:
en wat een apart pluimvee loopt daar rond.
Wat is dat voor een ras die zwarte en de "bruine"/ (zandkleur) Vind ze wel geini :mrgreen: g.
Mul60

47 bedankjes

Berichtdoor cpo op 23 jun 2011 09:58

alle kippen die we hebben zijn zijdehoentjes, van die pluizige kippen, op 1 foto zie je een witte hen achter de grote zwarte haan, dat is Sofie, een grote viespeuk, en d'r hele kuif zat van de week onder de modder en eigeel (ze had een windei gelegt en dat was geklapt) dus ik heb haar kuif moeten knippen, was geen beginnen meer aan.
Groetjes, Corrine

cpo

52 bedankjes

Berichtdoor cpo op 23 jun 2011 15:29

Foto van onze Lisa, een mooie pluizige raszuivere zijdehoen, vond het wel een mooi tropische plaatje.
Bijlagen
23 juni lisa.jpg
23 juni lisa.jpg (114.78 KiB) 4032 keer bekeken
Groetjes, Corrine

cpo

52 bedankjes

Berichtdoor Mul60 op 23 jun 2011 20:46

Ik lig dubbel van dat komische kippetje :lol: ...maar pikken die niet aan je planten of hebben ze nog geen voorkeur voor die leuke planten.

Trouwens mooie foto van die witte Lisa, vaak lopen die witte onderwerpen vol en dan zie je geen accenten meer, maar hier :thumb_up:
Mul60

47 bedankjes

Berichtdoor cpo op 24 jun 2011 20:50

Hahaha ja thanx, maar kippen vinden vooral bamboe erg lekker! Ze hebben een afgeschermd stukje in de tuin waar ze niet uit kunnen, maar we laten ze wel eens rondlopen en dan valt het reuze mee wat ze dan aan planten eten. Maar in hun eigen ren krijgt het gras amper kans te groeien, dat houden ze goed kort.

Enneh over dat uitgebeten wit, het is inderdaad heel moeilijk om lisa goed te fotograferen, maar ik speel misschien ook een beetje vals, want ik ben bruidsfotograaf van beroep..... :D dus dan mag je wel een beetje verwachten dat mijn wit niet uitgebeten wit is toch? haha :lol: :D
Groetjes, Corrine

cpo

52 bedankjes

Berichtdoor Mul60 op 24 jun 2011 22:42

cpo schreef:....
Enneh over dat uitgebeten wit, het is inderdaad heel moeilijk om lisa goed te fotograferen, maar ik speel misschien ook een beetje vals, want ik ben bruidsfotograaf van beroep..... :D dus dan mag je wel een beetje verwachten dat mijn wit niet uitgebeten wit is toch? haha :lol: :D

Nou zo vals is het niet hoor...had je site al eens heel even bekeken....maar wilde er zeker nog eens terug komen om beter te kijken..vind het leuk om te kijken hoe mensen foto's maken en welke onderwerpen.. Wel mijn smaak trouwens :thai:
Ga elke dag toch nog wel eens naar Belgium Digtal....
heb een jaar of twee geleden al mijn lensjes + camera noodgedwongen weg gedaan....wegens te zwaar.
Moeilijke beslissing maar toch de juiste.
Kan nu nog lekker photoshoppen..ook altijd leuk om te doen met lekker veel mogelijkheden.
Dus knip er maar lekker op los en laar ons maar mee genieten
Mul60

47 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video