Steeds kleiner wordend blad D. Antarctica

In deze rubriek kan je al je vragen posten over boomvarens zoals Dicksonia, Cyathea, Cibotium, ... en andere varens.

Re: Steeds kleiner wordend blad D. Antarctica

Berichtdoor dickson op 22 jun 2011 16:16

[quote="TropiRo"}
Mijn eerste vraag is of de kuip volledig doorworteld is?

Nee, weinig wortels en die zijn aangemaakt in het eerste seizoen. In het tweede seizien heb ik hem in deze houten kuip geplant die goed afwatert in heel losse doorlatende grond en nu zie ik dat de weinige wortels vorig jaar niet zijn verder gegroeid.

Bemest je hem?
ja met wat bloedmeel en ook wat vloeibare mest in de kop wel verdunde oplossing natuurlijk

Tevens denk ik ook dat hij te weinig vocht krijgt of heeft gekregen bij het groeipunt.[/quote]

Ja dat zou kunnen gelden voor de winterperiode al heb ik het folie weggehaald toen er geen vorst meer was.

Dank voor je advies
Groetjes, Branko
dickson

0 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 22 jun 2011 16:24

Hoi, even een reactie op het bemesten in de kop, dit is niet goed! Daar het verbranding kan opleveren, wij bemesten +- 5 cm van de kop langs de stam af en op de kluit, ik denk overigens dat je het mos wel kunt aanbrengen, kan geen kwaad verder, en als hij daar wortel schiet heb je wel wat gewonnen!
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1028 bedankjes

Berichtdoor dickson op 22 jun 2011 17:34

EDUARD schreef:Hoi, even een reactie op het bemesten in de kop, dit is niet goed! Daar het verbranding kan opleveren, wij bemesten +- 5 cm van de kop langs de stam af en op de kluit, ik denk overigens dat je het mos wel kunt aanbrengen, kan geen kwaad verder, en als hij daar wortel schiet heb je wel wat gewonnen!
Gr. Eduard.

Okay, Eduard ga ik veranderen. Ik ging ervan uit dat de wortels op de stam ook bevroren zouden zijn en hij voedsel alleen nog via de kop op zou kunnen nemen. Ik ga het nu doen zoals jij voorstelt, groet, Branko
dickson

0 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Boomvarens en varens