Chamaedorea seifrizii kamer tuin plant ??.

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Chamaedorea seifrizii kamer tuin plant ??.

Berichtdoor cuno alexander op 25 jun 2011 23:36

Hoi allemaal

ik heb ooit van een forumlid deze palm ontvangen alleen ik ben de info ervan kwijt
geraakt en heb ook nog eens vergeten te onthouden .
dus vandaar de vraag .
ik was immers van plan om hem over te zetten in een andere pot of de volle grond
maar zoals gezegd ik mis info wie heeft deze voor mij :thai: .

Gr

cuno alexander .
cuno alexander

5 bedankjes

Re: Chamaedorea seifrizii kamer tuin plant ??.

Berichtdoor orinoco op 25 jun 2011 23:57

Deze is absoluut niet geschikt voor buiten.Er zijn maar twee soorten die in aanmerking komen voor buiten: de C. radicalis en de C. microspadix.Ik beschouw ook deze soorten liever als kuipplanten,want hoewel ze een winterhardheid wordt gegeven van -5 (zelfs -10),zou ik dit toch maar met een korrel zout nemen.Reken maar op bladverbranding rond het vriespunt.Ik heb beide soorten al meermaals geprobeerd.De C. seifrizii moet je echter strikt als kamerplant beschouwen!

Groet,Ben
orinoco

78 bedankjes

Re: Chamaedorea seifrizii kamer tuin plant ??.

Berichtdoor kristof p op 06 aug 2011 13:00

orinoco schreef:Deze is absoluut niet geschikt voor buiten.Er zijn maar twee soorten die in aanmerking komen voor buiten: de C. radicalis en de C. microspadix.Ik beschouw ook deze soorten liever als kuipplanten,want hoewel ze een winterhardheid wordt gegeven van -5 (zelfs -10),zou ik dit toch maar met een korrel zout nemen.Reken maar op bladverbranding rond het vriespunt.Ik heb beide soorten al meermaals geprobeerd.De C. seifrizii moet je echter strikt als kamerplant beschouwen!

Groet,Ben

mijn C. radicalissen in de tuin hebben de -10°C van laatste winter zonder schade overleefd!...1 exemplaar had wel schade en was tot op de grond vervrozen maar liep terug uit. zeker een van de hardste vederpalmen!!! harder dan Butia's als je het mij vraagd...vergelijkbaar met Jubaea qua winterhardheid

gr
Kristof
kristof p

23 bedankjes

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen