Proefkonijnen gezocht

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Proefkonijnen gezocht

Berichtdoor Christophe op 17 jul 2011 21:55

Hey iedereen,

Ik heb (los van Palmvrienden) een applicatie gemaakt waarbij je tot 50 foto's tegelijk kan uploaden (ongeacht de grootte) en je ze eenvoudig kan beheren met een controlepaneel. Je hoeft dan gewoon de gewenste foto's te selecteren en er worden automatisch links aangemaakt die je dan kan plakken, waar dan ook op het internet. Je beheert dan als het ware al je online foto's via één handig controlepaneel.

Nu is de eerste release bijna klaar (de beta release candidate noemen ze dit) en wou graag een oproep doen aan enkele leden om de website te testen voor me. Gewoon de website even gebruiken (al is het maar 15 minuutjes) en eventuele fouten melden aan me.

Merk wel op dat het om een testfase gaat, de accounts worden nadien (waarschijnlijk) weer verwijderd, dus liefst geen foto's die je hebt geüpload elders op het internet plaatsen (nadien laden ze dan toch niet meer).

Met een 5-tal proefkonijnen zou ik al héél blij zijn. Je mag reageren via PB. :D

Groetjes! :thumb_up:
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Re: Proefkonijnen gezocht

Berichtdoor amourath op 18 jul 2011 08:40

Klein vraagje... die foto's worden dan toch resized? Naar hoeveel op hoeveel dan?
Want hoe wil je dat anders gaan doen qua webruimte? Als ik 50 foto's van 10 mb elk ga uploaden... dan is dat ineens een halve giga, lijkt me niet de bedoeling :)

Dat resizen vind ik wat een beperking op photobucket (je hebt er geen controle over) want voro de rest lijkt jouw systeem me een kopie daarvan? Of waar zit het verschil?
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 18 jul 2011 14:56

Ja hoor, de foto's worden geresized naar een maximum breedte (en hoogte) van 1200px. Ook de kwaliteit kan ik lichtjes verlagen zodat er minder schijfruimte wordt gebruikt, maar dit is voorlopig nog niet het geval.

Maar je spreekt van foto's van 10MB ... ik zeg wel 'ongeacht de grootte', maar omdat je sowieso een limiet moet instellen heb ik deze ingesteld op 6MB. Ik dacht dat dit groter is dan de grootte van foto's gemaakt door de typische digitale camera's ... Beter hoger instellen?

Het onderscheid ligt hem vooral in gebruiksvriendelijkheid. Bij mijn systeem maak je gebruik van een online desktop interface. De foto's worden dus geüpload, ze komen één voor één op je bureaublad te staan (online dus) en je kan er bv. 20 tegelijk selecteren waarvan er dan automatisch links worden aangemaakt die je kan plakken op bv. dit forum. (ik geloof dat dit bij PhotoBucket één per één is) Werkt heel handig, probeer maar eens :) Maar ... dit is nog maar de start hoor :) Het is wat veel om de hele website in één keer te maken, waardoor ik enkel met het uploaden van foto's ben begonnen ;)

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor amourath op 18 jul 2011 15:26

Grootte hangt af van het soort toestel (en megapixels) natuurlijk, met een pocketcamera zal je niet boven de 4 Mb uitgaan maar ik heb wel foto's van 15 Mb ook ja :oops: Reflexcamera's zullen snel boven die 6 gaan vrees ik.
Dan nog kan het verschillen afhankelijk van het aantal kleuren in een foto: eentje met veel kleuren zal altijd groter zijn.
Ik verklein zowiezo altijd mijn foto's zelf, dat uploaden duurt anders véél te lang... ;)
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 18 jul 2011 17:50

En je hebt natuurlijk ook nog altijd zoiets als bandbreedte ... Ik zal het houden bij 6MB, en het erbij zetten. ;) Mensen die werken met zulke grote fotobestanden, hebben meestal wel verstand van het verkleinen van foto's voor ze uploaden :)

Groeten,
Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor loowie op 18 jul 2011 19:19

Test 1.2.3. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

@ Christophe, een uitgebreide reactie ontvang je nog per pb vanavond. Nog even wat schoonheidsfoutjes proberen op te sporen. :mrgreen:
Het werk in ieder geval na mijn mening goed. :thumb_up:
loowie

19 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 18 jul 2011 20:27

Prima, dank je wel voor de feedback. Merk wel op dat het om een testfase gaat en je account waarschijnlijk opnieuw zal verwijderd worden hé (dus de bovenstaande foto's ook)

Groetjes! :thumb_up:
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 18 jul 2011 21:57

Getest en goedgekeurd door palmviend Peter
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 18 jul 2011 22:09

:lol: :thumb_up:
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes