(VIDEO) Palmitos garden, de moeite!

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: (VIDEO) Palmitos garden, de moeite!

Berichtdoor orinoco op 06 maart 2011 12:20

Hou er maar over op Eduard ! Parkeergelegenheid genoeg,maar om er te komen was al problematisch genoeg maar om er weg te komen niets anders dan een regelrechte ramp... :evil:
Maar altijd de moeite meer dan waard voor de liefhebber. Vooral de (enige) tweedaagse editie was geweldig. Ik denk niet dat er veel festivals zijn waar je bands als Yes,Deep Purple,Status Quo,Uriah Heep en Alice Cooper (om er slechts een paar te noemen) in 1 programmering tegenkomt.
Helaas is het festival ondanks jaren van succes inmiddels ter ziele... :(

Ben
orinoco

78 bedankjes

Berichtdoor pepeverstreken op 06 maart 2011 14:13

super die tuin ; maar wat in de winter? ik vind het bij ons al gekkenwerk om
een paar boomvarens, palmkes en musa s te beschemen.
ik heb al veel tropische tuinen gezien in Belgie maar zoals op dit filmpje, chapaeu
super mooi,als je naar die video s kijkt heb ik de neiging om nog meer te planten

pepe
pepeverstreken

104 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 06 maart 2011 14:23

Ja ik denk dat je een punt hebt pepe, want dit was voor de laatste strenge winters , en toen zij heel wat boomvarens en palmen gesneuveld, op deze manier worden mensen op een verkeerd spoor gezet, maar goed dat moet een ieder voor zich zelf uitmaken, het is een geweldig filmpje ! En dat neemt niemand hem meer af!
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1028 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 06 maart 2011 18:23

Het is zeker een mooi filmpje! Ik als beginnende (Exotische planten liefhebber) kijk je je ogen uit hier! Langzaam bouw je dat een beetje op in de jaren (zoals ook in dat filmpje). Waar ik wel benieuwd naar ben is naar die schijfcactussen. Krijgen deze cactussen niet veel en veelste veel vocht? Ik heb zo'n zelfde exemplaar hier staan alleen dan met 3 schijven. Het zou geweldig zijn om deze het hele jaar door buiten te hebben staan. Mits bescherming in de winter (door de pot in tuinhuisje te zetten). Uitplanten in de tuin van palmen of andere exoten mag ik niet van mijn ouders.

Die man had het over een goede ''doorlatende'' laag voor goede drainage. Betekend dat zo plant dan letterlijk met zijn wortel in kiezels, stukke steen staat?
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor jubaea op 30 maart 2011 15:59

Die tuin was een droom!!!!
Was einde zomer op die nieuwe locatie in IJzendoorn, dan weet je echt niet wat je ziet.
Die tuin daar is enorm alleen als de ambiance van het geheel enorme vijvers waterval van minstens 5 meter hoog. Je waant je net in een of ander zeer luxe logde op een tropisch oord.
Echt klasse, wat heeft die jongen een kwaliteit en kennis van zaken. Kan niemand noemen die hem evenaart. :applaus:
jubaea

0 bedankjes

Berichtdoor KRISTOFD op 30 maart 2011 17:41

das een prachtige tuin maar heeft er iemand een idee hoe die tuin nu is na die 2 strenge winters

kristofd
KRISTOFD

9 bedankjes

Berichtdoor jubaea op 31 maart 2011 09:47

Nou heb die nieuwe tuin het najaar gezien, daar zijn meters hoge bergen gemaakt. Die tuin is in het open gebied door de heuvels is een soort micro klimaat ontstaan. Ik ga er binnenkort een keer naar toe. Wat daar is geplaats is echt niet normaal staat een Jubaea van minimaal 3 meter. Ook is er een hele mooie Bonsai verkoop met ook echt hele mooie top stukken. Ik heb dit aanbod gewoon nog nergens in Nederland gezien en dan ook nog eens met normale prijzen.
jubaea

0 bedankjes

Berichtdoor cpo op 01 aug 2011 11:56

Ik ben nu ook 2 keer in ijzendoorn geweest, waanzinnig mooi, wat ik begreep is dat er heel veel planten zijn verhuist naar de nieuwe lokatie in ijzendoorn, dus of de oude tuin nog bestaat?? geen idee... Wat ik 2 maanden terug wel hoorde is dat palmitos garden failliet zou zijn, ik kwam bij een exotenhandelaar in beesd en die was verbaast te horen dat ik er pas planten had gekocht, ik had er een bonte fatsia en een yucca rostrata gekocht. Op dit moment kan ik niet op de website komen, zou toch zonde zijn als hij inderdaad failliet zou zijn.....
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
cpo

52 bedankjes

Berichtdoor jubaea op 01 aug 2011 12:58

Zover ik weet is hij niet failliet, wel is hij met de tuin gestopt.
Het bedrijf wat daar is is ook niet van hem en ook nooit van hem geweest, wist ik ook niet.
Er is daar al ruim 11 jaar een tuin(centrum) en verkoop van allerlei bijzondere dingen. bestaat ook niet dat dat in een jaar is gecreëerd, gezien de bomen en struiken die al jaren oud zijn.
By the way, tropen in Beesd??? Daar betaal je echt de hoofdprijs niet normaal.
jubaea

0 bedankjes

Berichtdoor cpo op 01 aug 2011 13:06

Dan heeft ie gelogen tegen mij, hij zei dat alles vorig jaar was verhuist vanuit de oude tuin en dat zijn ouders nu in IJzendoorn wonen bij de tuin, maar goed maakt niet uit verder. Jammer dat de website niet meer bestaat was superleuk om te zien!

De groene toko in beesd, ja ik ben er geweest, paar kleine dingen gekocht, ik wilde een tetrapanax hebben, maar een klein plantje was maar liefst 45 euro! Heb ik dus laten staan, later ging ik palmbladeren halen bij canna banana en daar heb ik voor een veel betere prijs een tetrapanax gekocht. :D
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
cpo

52 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video