Club Tropicana

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Esther's Tiki Walhalla

Berichtdoor cpo op 21 sep 2011 18:58

zo dies inderdaad lekker aan de groei fantastisch!!!
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
cpo

52 bedankjes

Berichtdoor hexina op 22 sep 2011 07:48

Ja Corrine,

Kleine plantjes worden groot he :lol:
Als nou de kinderen eens niet zo hard groeiden en de exoten wat sneller..... :lol:
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
hexina

67 bedankjes

Berichtdoor cpo op 22 sep 2011 08:31

Ik heb ondertussen wat zaailingen van de trachy fortunei in een pot gezet, die gaan van de winter binnen overwinteren, de rest laten we buiten staan, eens kijken wat er overleeft en wat niet. Zit ook te denken om nog een paar fatsia spiders web die nog niet lekker groeien uit te graven en ook van de winter naar binnen te halen, ik hoop op een zachte winter, maar je weet het maar nooit!
En leuk toch als je kleine plantjes zo lekker groeien, mijn trachy waggie is ook lekker aan de groei, de kleinste dan, de 2 grotere in de volle grond hebben het moeilijk, 1 groeit helemaal niet, de andere groeit wel maar de kop is aan het schimmelen en bladeren knakken af, grrrr.
Groetjes, Corrine

cpo

52 bedankjes

Berichtdoor hexina op 22 sep 2011 10:56

Ik heb ook zaailingen staan die ik van de winter naar binnen ga halen.
mijn twee grote Waggies staan hier in pot en groeien als een gek. De ene speer is nog niet opengevouwen of je ziet al weer een dikke nieuwe komen. Ik heb ook nog een kleinere waggia met 5 cm stam. Die heb ik pas een paar weken maar ook die doet het echt prima hier. Ik had van de week een fatsia japonica bij het tuincentrum in handen maar niet meegenomen. Dat is wellicht iets voor als de border bakken klaar zijn in het voorjaar. Voor mij mag de winter ook lekker zacht verlopen. Ik wil zo veel met de tuin maar ja soms moet je daar ook een dikke portemonnee voor nodig. mijn tuin in niet heel groot maar door de twee lagige indeling is het soms best lastig. Ik zou liever een op gelijke hoogte tuin hebben ipv de twee niveau verschillen. Maar om dat te realiseren hebben we veel mankracht nodig om de tuin te egaliseren. Daarbij hebben we achterburen die gewoon een paar meter lager liggen qua tuin dan ons dus ook door moet rekening mee worden gehouden. Als we achter een paviljoen willen bouwen op gelijke hoogte van het terras dan kijk je zo op de tuin van de achterburen. Een overkapping is niet mogelijk door de grote muur die eromheen loopt en de positie van de deur zorgt ook voor een slechte doorloop als je er een tuinset plaatst.
Ik heb er al een topic over gestart wie weet hebben andere betere uitvoerbare ideeen en tips.
hexina

67 bedankjes

Berichtdoor cpo op 22 sep 2011 12:24

oh ja ik hou juist van hoogteverschillen in de tuin, wij hebben een hoekwoning en ook een hoektuin en het einde van de tuin is gemeentegrond, we hebben geen schutting omdat die gemeentegrond in een wal omhoog loopt, wij onderhouden en beplanten het overigens wel zelf, maar ik zou wel meer hoogteverschil willen hebben in de tuin, maar ach een tuin moet groeien en je moet zeker wat te wensen over houden. Ik ben even iets minder actief op het forum, heb het gigadruk met mijn werk dus ik heb je topic hierover nog niet gelezen. Wil ook graag wat nieuwe foto's van onze tuin plaatsen, maar ja even geen tijd, hoop volgende week of de week erop wat meer tijd te hebben.

Wij hebben 2 waggies in mei gekocht, zagen er goed uit tot we ze uit de pot haalde, oeps bijna geen wortel!!! De beste meneer hierover gemaild maar hij zij dat het geen probleem moest zijn (zou ik ook zeggen) Maar al met al is er 1 aan de groei, die vervolgens al zijn nieuwe blad verliest doordat de stengels wegrotten (geen speerrot gelukkig, maar ja wat in de winter???), de andere ziet er goed uit, maar vertoont geen cm groei! Ik heb een kleine waggie voor 5 euro gekocht op een beurs, die verpot en die groeit lekker, tis een ukkie van een totale hoogte van 30 cm.
Groetjes, Corrine

cpo

52 bedankjes

Berichtdoor hexina op 22 sep 2011 12:34

dat is minder als je het druk hebt.
Ik vind de hoogte verschillen ook mooi maar hier is de tuin er te klein voor. Helaas is hier de dichtsbijzijnde gemeente tuin aan de overkant een groet oerwoud van saaien planten en woekerend onkruid.

Ik heb mijn waggie van Marc_s overgekocht en deze ukkie is zo'n 37cm hoog gemeten van bovenkant pot. Mijn grote waggies met stam van ruim 20cm heb ik bij de intratuin gekocht en die doen het supergoed. We hebben ze begin dit jaar meteen omgepot in grote potten en deze waren goed door geworteld. Maar heb bij intratuin ook exemplaren gezien die niet om aan te zien zijn. Ze staan er triest bij en dat is doodzonde.

Als je een tijd vind dan zien we snel weer eens foto's van jou tuin.
hexina

67 bedankjes

Berichtdoor cpo op 22 sep 2011 12:40

Misschien van het weekend eens wat foto's maken :) En ja de palmen zien er bij tuincentra niet altijd even prachtig uit, wij hebben dit jaar bij een groot tuincentrum in de buurt 4 trachy fortunei gekocht, in grote potten en zeer zeer goed doorworteld, niet te tillen waren ze!!! ! In 1 pot zitten 3 fortunei's bij elkaar, een heus trachy bos, deze staat nu in de kippenren in de volle grond, bemesten niet nodig en de kippen staan droog bij regen, zo schattig!!
Zo en nu snel weer door aan mijn werk!
Groetjes, Corrine

cpo

52 bedankjes

Berichtdoor hexina op 22 sep 2011 13:04

haha chicken in the jungle hahaha

ja en nu niks meer kopen maar eerst eens alles proberen te overwinteren nu.
Ik zit ook niet de hele tijd op de pc hoor.
maar als ik even tijd heb dan zit ik wel te lezen op het forum.
Ik ben door omstandigheden thuis en bijkomend voordeel is dat ik er voor mijn 2 kinderen, 6 maanden en bijna 3 jaar kan zorgen. Zo mis ik niet veel van ze en dat vind ik wel prettig.
hexina

67 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 22 sep 2011 16:47

Dit begint op een serieuze chatsessie te lijken dames :lol:

:thumb_up:
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor hexina op 23 sep 2011 07:58

wsnbm schreef:Dit begint op een serieuze chatsessie te lijken dames :lol:

:thumb_up:

Warempel, idd je hebt gelijk?
Wordt tijd voor een palmvrienden Chat gedeelte voor op het forum.
Zo zou je elkaar nog beter leren kennen.

hahahaa :thumb_up:

Lijkt me gezellig.....He schat wat zit jij te doen....Ik? ik zit te chatten met mijn exoten vrienden met een jupilerke achter de pc (voor mij een mojito dan he :thumb_up: )

Dus beheerder en moderators er is werk voor jullie aan de winkel hahahaha :lol:
We gaan weer :off_topic: :fluiten:
hexina

67 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video