Amai, jullie zijn er allemaal al zo vroeg bij ??
Hier blijft alles staan tot de eerste vorst, zodra je hem uitgraaft begint zijn (winter)tijd te lopen want je beschadigd de plant door zijn wortels af te steken natuurlijk. Je kunt het een beetje bekijken alsof je hem een paar kletsen om de oren geeft...
Ik wil de wintertijd zo kort mogelijk houden want de lengte van de winterslaap is het grootste probleem voor onze banaantjes, tot januari/februari gaat het steeds goed en gemakkelijk maar daarna begint het gevecht...
Als ik mijn monstertje uitgraaf zal ik hier ook foto's plaatsen. Ik hoop dat dat nog niet te gauw is, het weer ziet er voorlopig nog heel goed uit de komende 14 dagen dus

En hij groeit nog steeds zichtbaar door
Kevin, jouw Maurelli is ook wel flink gegroeid hoor

Wat een beauty !

Ik heb het je gezegt he begin dit jaar wat je mocht verwachten
Een gouden tip : Zorg dat al het water uit de oksels is ! Dat is zeer belangrijk bij Ensete !
@Peter, kan ik best geloven dat het zwaar was. Daar verschiet je toch steeds van he hoe zwaar het is, ik onderschat het ook steeds

Ik denk mocht je mijne nu zien dat je mottig werd
Als het je lukt die kanjer door de winter te krijgen hou er dan maar rekening mee dat zijn plekje volgend jaar groot genoeg is. Want hij zal dan exploderen !!