door AIREMULP op 13 nov 2011 10:10
Wilfried deze heliconia kun je in de winter ook prima een graat of 12 weg zetten daar zal hij geen bladschade van ondervinden, maar de olympic flame kan daar minder goed tegen en begint binnen een aantal dagen gelig te verkleuren.Die zet ik ook nooit kouder dan 18 graden en uit de scherpe zon houden want daar kunnen ze qou blad slecht tegen (Wel veel licht) Ze houden van een redelijke luchtvochtigheid en als de bladeren beginnen te krullen is hij dus te laag .Verder geef ik ze ieder jaar nieuwe grond en maak ik van 1 plant er 3.Ik merk ook dat ze dan veel meer knoppen aan maken( het stimuleerd de rhizomen ondergronds om extra uitlopers aante maken. Ik geef ze kunst mest vanaf maart tot eind september (Peters 20 20 20 ) In de winter hou ik ze op het randje van droog staan, en steeds goed nakijken voor spint zijn ze erg gevoelig voor. Ik heb 5 verschillende soorten meegenomen van onze hoteltuin uit indonesie om uit te proberen. Zaad daar begin ik niet aan dat duurt zo verschrikkelijk lang, je kunt beter wat rhizomen meenemen van vakantie die bloeien vaak het jaar erop al.
One life, live it !!