Ik heb op de ruilbeurs een mooie ensete glaucum kunnen kopen. Nu valt het mij op dat zijn bladeren aan het indrogen zijn. Hij staat te overwinteren op een kamer (5 tot 10 graden) in een niet al te grote pot (diameter 10cm.) . Ik ben bang als ik geen water meer ga geven tot april dat mijn boompje volledig gaat indrogen. Hoe doen jullie dat bij kleine bananenbomen in het algemeen om ze toch niet te verliezen doordat ze klein zijn...Nu meet hij ongeveer 40cm hoogte en heeft een stammetje van diameter 6cm.
Kleine bananen laat ik altijd doorgroeien. Voor het raam op het zuiden en gewoon water blijven geven maar wel wat minder als in de zomer. Als je ze stil zet redden ze het vaak niet.
Laatst bijgewerkt door Carlo op 29 nov 2011 19:45, in totaal 1 keer bewerkt.
Ok, kga hem naar beneden halen en eerst in mijn keuken zetten waar het iets minder warm is dan in mijn woonkamer. dus volgens jullie geen probleem wat betreft wortelrot door teveel water te geven. Want als je water gaat geven zoals in de zomer spreken jullie toch over vrij veel per week. Gaat de groei vrij snel terug zichtbaar zijn?
Ok, hij staat momenteel al in mijn living en heb hem een half glaasje water gegeven, zal dit iedere week doen en zal wel snel de groei zien verschijnen. Althans dat hoop ik toch. Bedankt Bart en Carlo voor de raadgevingen..