Actueel Weer overzicht

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor turtleboy op 29 nov 2011 11:20

Vandaag begint alweer met een stralende zon op het moment 6,5 C ook geen vorst gehad vannacht.
Hopelijk zet dit weer nog even door tot ver in december. :)
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor Palm Section op 29 nov 2011 21:12

Vanaf donderdag toch wel serieuze verandering op de kaarten, veel regen en wind, maar het blijft wel zacht! Dus geen sprake van zware vorst, gelukkig maar...
Palm Section

42 bedankjes

Berichtdoor pepeverstreken op 30 nov 2011 16:53

Palm Section schreef:Vanaf donderdag toch wel serieuze verandering op de kaarten, veel regen en wind, maar het blijft wel zacht! Dus geen sprake van zware vorst, gelukkig maar...

klopt, ik heb een dakje voorzien boven de palmen ,wel straf dat zachte weer, vandaag stond er
zelfs iemand in de krant uit Limburg wiens bananenplant in de volle grond staat en nu banaantjes geeft

Pepe
pepeverstreken

104 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 03 dec 2011 01:00

Wie volgt er de weerkaarten rondom ons een beetje?

Ik heb net dit vernomen:
Boven Groenland bouwt zich een zeer koude put op, gevolg SNEEUWVAL in zicht bij ons.

Wat is jullie visie hierop?
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 03 dec 2011 02:24

p e t e r schreef:Wie volgt er de weerkaarten rondom ons een beetje?

Ik heb net dit vernomen:
Boven Groenland bouwt zich een zeer koude put op, gevolg SNEEUWVAL in zicht bij ons.

Wat is jullie visie hierop?

tot midden december geven ze nog nattigheid en geen vorst. Wat in Groenland gebeurt zegt me niet veel, zolang het hier maar niet is ;-) sneeuwval betekent nog geen slecht nieuws he.
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor plasta op 03 dec 2011 05:57

Mijn visie voor wat het waard is.
Maandag zou best wel eens de eerste sneeuw kunnen gaan vallen, maar doordat het nog niet koud genoeg is op de grond, zal dit natte sneeuw zijn en dus ook weer snel weg zijn.
Sowieso is maandag een spannende dag om het weer in de gaten te houden ivm wind en neerslag. De kans op sneeuw is trouwens ook voor volgende week vrijdag.
Mogelijk dat eind volgende week er ook een weeromslag is, maar dat is nog wat vroeg om over te oordelen.
Voor de duidelijkheid, er is geen vorst nodig op de grond om het te laten sneeuwen.
De temperaturen hoog boven ons en nog een heleboel andere factoren bepalen of het gaat sneeuwen en zoals gebruikelijk met het weer is het moeilijk ruim vooraf hier met zekerheid wat over te zeggen. Een kleine verandering van 1 factor kan gelijk grote gevolgen hebben voor het totale plaatje.
Voor mijzelf geldt nu wel, dat deze verwachting het signaal is, om eindelijk te beginnen met beschermen en afdakjes bouwen etc. (Zelfs mijn maurelli staat nog buiten en ziet er niet meer erg vrolijk uit :oops: )

Raymond
plasta

146 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 03 dec 2011 13:28

fordbully schreef:tot midden december geven ze nog nattigheid en geen vorst. Wat in Groenland gebeurt zegt me niet veel, zolang het hier maar niet is ;-) sneeuwval betekent nog geen slecht nieuws he.

Momenteel is het -30° in groenland en als dat via een depressie doorzakt dan is het een sneeuw bij ons. Zeker verder landinwaarts en hoger dan 500m.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 04 dec 2011 00:39

p e t e r schreef:
fordbully schreef:tot midden december geven ze nog nattigheid en geen vorst. Wat in Groenland gebeurt zegt me niet veel, zolang het hier maar niet is ;-) sneeuwval betekent nog geen slecht nieuws he.

Momenteel is het -30° in groenland en als dat via een depressie doorzakt dan is het een sneeuw bij ons. Zeker verder landinwaarts en hoger dan 500m.

brrr -30 das maar frisjes ;-) dan mogen we niet klagen met deze temperaturen... sneeuw vind ik niet erg als het maar niet zo erg wordt als verleden jaar, toen kon ik sneeuw blijven wegschuppen om maar ergens te geraken.
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 04 dec 2011 13:02

Niks nope sneeuw alleen kans op natte in de hoge venen maar dat is daar normaal.!
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor plasta op 04 dec 2011 13:42

Inderdaad, het ziet er de komende twee weken weer een stuk beter voor ons uit :thumb_up:
Kan gelukkig de bescherming aanbrengen weer uitstellen.

Raymond
plasta

146 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips