Gezamenlijke aankoop van zaden bij RarePalmSeeds.com

In dit forum worden de forumuitstappen, exotische planten beurzen en gezamenlijke aankopen (acties) gepost.

Re: Gezamenlijke aankoop van zaden bij RarePalmSeeds.com

Berichtdoor Amar op 09 dec 2011 20:05

14 kg! Daar kun je een klein "oerwoud" van aanleggen ja... :P
Ik ben benieuwd naar de foto's die volgen, keep up the good work! :)
Amar

15 bedankjes

Berichtdoor GeL op 09 dec 2011 20:30

hexina schreef:wowwwww daar kunnen we het gekapte bos in de amazone onderandere weer helemaal mee herstellen onderhand...omg 14 kilo zaad :lol: :lol: :lol: :lol:

Christophe, kan je dat oerwoud niet bij jou in de tuin laten groeien? Stuur ons dan achteraf gewoon de planten op, scheelt een hoop werk én geduld :thumb_up: :thumb_up:

Michel
GeL

200 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 09 dec 2011 21:42

GeL schreef:
hexina schreef:wowwwww daar kunnen we het gekapte bos in de amazone onderandere weer helemaal mee herstellen onderhand...omg 14 kilo zaad :lol: :lol: :lol: :lol:

Christophe, kan je dat oerwoud niet bij jou in de tuin laten groeien? Stuur ons dan achteraf gewoon de planten op, scheelt een hoop werk én geduld :thumb_up: :thumb_up:

Michel

:lol:
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 11 dec 2011 17:46

Voila, de zaden zijn geteld en verpakt. Toch met twee man een dikke 4 uur mee bezig geweest :) Nogmaals dikke merci om te komen helpen tellen Dimi! :thumb_up:

Morgen gaan ze op de post. Vermits ik op de grens woon (ongeveer), worden zaden voor Belgische leden in België gepost, en zaden voor Nederlandse leden in Nederland! Dus normaal heeft iedereen (met een beetje geluk) dinsdag hun zaden. :)

Grtz!
Christophe :D
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor GeL op 11 dec 2011 18:01

Christophe schreef:Voila, de zaden zijn geteld en verpakt. Toch met twee man een dikke 4 uur mee bezig geweest :) Nogmaals dikke merci om te komen helpen tellen Dimi! :thumb_up:

Morgen gaan ze op de post. Vermits ik op de grens woon (ongeveer), worden zaden voor Belgische leden in België gepost, en zaden voor Nederlandse leden in Nederland! Dus normaal heeft iedereen (met een beetje geluk) dinsdag hun zaden. :)

Grtz!
Christophe :D

Fantastisch nieuws!! :thumb_up:
Toch even een puur technische vraag: Ik vraag mij af wat jullie bij sommige variëteiten met dat allerlaatste zaadje gedaan hebben? 3 x 33 = 99 (=100-1 :fluiten: ). Hebben jullie dat laatste zaadje met een cirkelzaag of met een wipzaag in 3 gedeeld, enfin, gewoon technische nieuwsgierigheid :mrgreen:

Grtz,
Michel
GeL

200 bedankjes

Berichtdoor Esther op 11 dec 2011 18:07

Bedankt voor al het werk! De warmtematten staan al aan en ik lig al bij mijn schoonouders onder de brievenbus te wachten :lol:
Esther

93 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 11 dec 2011 19:58

@Michel: Ze geven bijna altijd teveel zaden. Dus als je 100 zaden koopt, krijg je bv. 107 zaden. In sommige zakjes zaten zelfs dubbel zoveel zaden dan er staat aangegeven, dus bv. 50 ipv 25 zaden. Enkel als je te weinig zaden zou krijgen, hoef je me te mailen. Als je denkt, dit kan niet,ik krijg er 50 hoewel ik er maar 25 of 33 besteld heb, komt dit gewoon omdat er zo veel in het oorspronkelijke pakje zaten ;) We hebben de zaadjes zo eerlijk mogelijk verdeeld.

Enkel van de héle grote zaden hadden ze er perfect 100 gegeven, bij al de rest altijd teveel.

Succes ermee!

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor orinoco op 12 dec 2011 00:35

RPS geeft meestal zo'n 5 tot 10 procent zaden extra.Is het percentage hoger,heeft dit meestal te maken met de versheid van de zaden,of als de voorraad bijna op is.
De grootte van de zaden speelt hierbij blijkbaar ook een ondergeschikte rol.Ongeveer een jaar geleden bestelde ik o.a. 100 Dioon spinulosum (=zaad van een flinke afmeting) en ontving er 141.Met een opkomst van zo'n 30 zaailingen kwam ik zo toch aan mijn minimaal verwachte opkomstpercentage van 25%.Van 160 (!) Guihaia argyrata zaden had ik echter maar 2 zaailingen... :?
Toch blijft RPS één van mijn favoriete leveranciers waar ik al jaren bestel.Normaliter heb ik geen klachten over dit bedrijf,niet over kwaliteit en zeker niet over assortiment!

Groet,Ben
orinoco

78 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 12 dec 2011 18:27

Dag iedereen,

Vandaag zijn de zaden verzonden naar zowel NL als BE leden. Normaal zouden jullie morgen dus het pakje moeten ontvangen :)

Ik heb echter net opnieuw naar de boekhouder gebeld en blijkbaar moet je via mijn bedrijfje bij RPS geen BTW betalen, maar omdat ik in theorie de zaden verkoop aan jullie (verkoop zonder winst) zijn jullie eindgebruikers en moet ik dus verplicht BTW rekenen. Maw is moet ik de BTW die jullie reeds betaald hadden wel afdragen, maar dan in België. Voor jullie verandert er niks hoor ;) Ik geef het maar even mee. Uiteindelijk scheelt het 1% BTW :)

Succes iedereen met het zaaien!!! :thumb_up:

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor Moneytree op 12 dec 2011 20:27

Hoelaat kan ik de postbode verwachten? :mrgreen:

:thumb_up: zonder gekheid, ik zit klaar bij de bus :thumb_up:

Greetszzz,

Moneytree