Problemen D.squarrosa

In deze rubriek kan je al je vragen posten over boomvarens zoals Dicksonia, Cyathea, Cibotium, ... en andere varens.

Re: Problemen D.squarrosa

Berichtdoor Eduard op 19 dec 2011 23:59

Hoi, de schade aan dat blad is te verwaarlozen verder niet naar kijken, als die goed geworteld is zou ik hem weer oppotten en een klein handje bloed en beendermeel onder het mengsel mengen [potgrond universeel van D.C.M.] is goed en daar nog 1/3 turf doormengen, dan gaat die echt groeien als die goed staat, naar het lezen van je verhaal is die standplaats goed, een beetje gefilterde zon mag wel, zeker ochtend en avond zon als dat niet kan kun je met schaduwdoek werken gaat perfect, dit krijg je in verscheidende diktes wat de zondoorlaat inhoud hoe dunner en grover des te meer zon en omgedraaid natuurlijk ook ik had wel eens te vast geweven daar kwam weinig zon door en met een fikse regenbui zelfs het water opstaan! volgens mij 40% gefilterd was het besten, Met wat gefilterd zonlicht wordt de plant ook warmer, wat hem ook zeker ten goede komt, en zo kun je een leuke plek maken waar je al je boomvarens bij elkaar laat staan. succes verder.
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1028 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Boomvarens en varens