Mijn vrouw heeft een vriendin die in Italië (Liguria) een tijd geleden een hotelletje is gestart. In de tuin staan er palmbomen waaronder enkel serieuze kleppers. Toen de vriendin hier vorige maand op bezoek was heeft ze me verteld dat de palmbomen in haar tuin als onkruid uit de grond schieten en dat ze deze jaarlijks per dozijn moet vernietigen

Ze zaten met 3 in de wagen + een vintage Vespa ('60) + bagage, veel plaats was er niet over maar ze heeft toch woord gehouden!

1 Trachycarpus fortunei, niet al te groot en met een beetje schade (grasmaaier), komt sowieso in orde, 1 nieuw blad + 2 nieuwe speren staan al klaar. Daarnet verpot.
1 Trachycarpus waarvan ik denk dat het helemaal geen T. fortunei is, deze is bloedmooi en heeft stengels van 1meter met daarop de bladeren die 70cm in doormeter zijn, de bladaanzet gaat helemaal rondom, het stammetje is maar ongeveer 10cm hoog. Ik heb hier een T. takil staan maar dat is het niet. Iemand een idee? T. geminisectus, maar uit italië...in het wild

Bedankt voor de hulp,
Grtz,
Michel