Denk je dat de lichtslangen voldoende zal zijn? Geeft dit eigenlijk veel warmte af?
![]() | 222 bedankjes |
![]() | 112 bedankjes |
![]() | 112 bedankjes |
![]() | 12 bedankjes |
![]() | 222 bedankjes |
![]() | 12 bedankjes |
Davy schreef:Ja ik ben er content van. Zoals je ziet: de gehele pot kan er in (die van de chamerops). Als je er ooit elders koopt: let dan op de dichtheid van de stof. Dat maakt het prijsverschil. Als het goeie zijn staan er symbolen op van dat ze de wind en de sneeuw tegenhouden. Koop ze ook niet te klein. Ik heb de grootste (de jumbo). Ik dacht 2.50 m of 3.50 m breed en 2 meter hoog. Nu is dat nogal ruim groot maar voor mijn jubea betekent dat, dat hij er volledig in kan tot hij 2 meter hoog is hé. Later is het nog bruikbaar want dan kun je zeker de kruin inpakken. Het is trouwens nodig: vrijdag temp tot -11 voorspelt ook in Vlaanderen. Als je weet dat een Jubea tot -12 kan (groot exemplaar) dan is de verpakking niet overbodig.....
![]() | 112 bedankjes |
amourath schreef:Davy schreef:Ja ik ben er content van. Zoals je ziet: de gehele pot kan er in (die van de chamerops). Als je er ooit elders koopt: let dan op de dichtheid van de stof. Dat maakt het prijsverschil. Als het goeie zijn staan er symbolen op van dat ze de wind en de sneeuw tegenhouden. Koop ze ook niet te klein. Ik heb de grootste (de jumbo). Ik dacht 2.50 m of 3.50 m breed en 2 meter hoog. Nu is dat nogal ruim groot maar voor mijn jubea betekent dat, dat hij er volledig in kan tot hij 2 meter hoog is hé. Later is het nog bruikbaar want dan kun je zeker de kruin inpakken. Het is trouwens nodig: vrijdag temp tot -11 voorspelt ook in Vlaanderen. Als je weet dat een Jubea tot -12 kan (groot exemplaar) dan is de verpakking niet overbodig.....
Ik heb gelijkaardige zakken gekocht vorig jaar, ze zijn ook vrij dik maar wel groen van kleur en hebben geen rits, wel zo'n koord onderaan om dicht te trekken. Eén ervan was over mijn butia capitata getrokken met daaronder nog een lichtslang, maar de palm had toch speerrot en heeft de winter niet overleefd. Hij stond wel een pak slechter aangeplant dan die van jou.
Momenteel beschermen die zakken 2 chamaerops in volle grond, ik hoop dat die er beter uitkomen... vrijdag echt -11?Ik ga nog een extra lichtslang bijleggen dan, ik ben er toch niet gerust in...
![]() | 12 bedankjes |
![]() | 222 bedankjes |
![]() | 112 bedankjes |
Keer terug naar Winterbescherming
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten