schade door vorst

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

schade door vorst

Berichtdoor prutser 2 op 23 feb 2012 23:24

ja was heerlijk in aruba, was met 2 weken daar wat planten aan het verzamelen , was gelukkig weg met die kou, wist wel dat het eraan zou komen ,dus alleen de musa basjoo ingepakt ,de rest zo gelaten , natuurlijk wel de canna`s eruit en wat kleinere musa basjoo stekken op de vliering gezet wand ja je weet nooit,,,,,hhmmmm,,,weer terug in nederland was de kou al weer weg,dus meteen de verpakking weg van de musa,,,,hij bleef staan??,even voelen,,,pap,,en open gereten door de vorst,,tot op 10 cm boven de grond was er leven ,,dus ja ,,de palmboom heeft zonder bescherming het koude weer goed doorstaan ,alleen wat blad schade,,binnen in huis (de cv stond op 10 grade) was de musa velutina aangetast , hij is niet dood ,maar wel erge blad schade , de musa dwarf had lichte bladschade door de lage temp, en het gekke is dat de musa supper dwarf met rondom kleine schuitjes en de stekjes die ik van de zomer al apart gepland had helemaal geen enlele schade opgelopen heeft ondanks dat de temp ruim 14 dagen maar 10 grade was , die zijn dus enorm sterk dus dat verwonderde me,nu we weer tuis zijn en natuurlijk weer warm is in huis ,begind daar alles weer te groeien,,ja dat geeft mij goede hoop en was een mooie en verrassende test voor mij,,zeker wat die supper dwarf betreft,,,,dit was even mijn ervaring hier ,,groeten van paul,,
prutser 2

23 bedankjes

Re: schade door vorst

Berichtdoor p e t e r op 23 feb 2012 23:34

Heb je foto van in Aruba?

De mijne staan hier

Zet de jouwe er gerust bij.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor prutser 2 op 24 feb 2012 23:33

hallo peter, ja ik heb veel foto1s gemaakt op aruba,,maar kan ze hier niet op plaatsen, heb laatst geprobeert toen me musa velutina ging bloeien , heb ook daarvan foto`s gemaakt, maar ze werden er telkens ofgestoten, ze zijn namelijk bijna 5 mb per stuk en dat is te groot hiervoor,heb geen programma om ze kleiner te maken, dacht dat het vanzelf ging, helaas dus niet, anders zou ik ze zeker kunnen plaatsen,,groeten paul,, jou foto`s zijn heel mooi en herkenbaar,vooral die caktussen in het ziuiden van het eiland,,
prutser 2

23 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 25 feb 2012 00:14

Gebruik Twooba om je foto's up te loaden.
Is een site speciaal voor Palmvrienden gemaakt door Christophe (= beheerder van het forum)
Via de bijlage in het forum zelf heb je inderdaad een limiet voor de grote van de foto's. Maar bij Twooba niet, je upload daar gewoon de foto's en die worden dan automatisch verkleind en aangepast voor het forum. Je moet dan enkel nog de links van de foto's in je antwoord plaatsen. Heel gemakkelijk. Hier de link naar Twooba -> http://nl.twooba.com

En hier de link naar de uitleg hoe het juist allemaal moet -> viewtopic.php?f=24&t=5142&hilit=Twooba
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor lucky op 26 feb 2012 18:02

Yes het is eindelijk gelukt om zelf foto's op het forum te plaatsen :oops: :lol: :thumb_up: voor Christophe :applaus:

Greetz Luc
lucky

7 bedankjes

Keer terug naar Winterbescherming