bloeiende musa velutina

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

bloeiende musa velutina

Berichtdoor prutser 2 op 03 maart 2012 00:21

hier dan eindelijk mijn foto`s van de bloeiende musa velutina, ik had ze eigelijk in rust gehouden ,daarom stonden ze in een onverwarmde slaapkamer,wel bij een raam om toch wat licht te krijgen,en ja hij moest bloeien, kon dus niet wachten tot de lente kwam, inmiddels zijn ze wel uitgebloeid en helaas geen kleine banaantjes,wand laten we eerlijk zijn,,het was dus te koud om banaantjes te zetten ,,maar wel heel mooi al zeg ik het zelf,,
Bijlagen
1.JPG
zo begon het,,
1.JPG (72.23 KiB) 3491 keer bekeken
2.JPG
hier enkele dagen later
2.JPG (84.78 KiB) 3491 keer bekeken
3.JPG
jaaaa daar is hij/zij
3.JPG (69.76 KiB) 3491 keer bekeken
4.JPG
mooi he,,
4.JPG (69.73 KiB) 3491 keer bekeken
prutser 2

23 bedankjes

Re: bloeiende musa velutina

Berichtdoor bulldogmiep op 03 maart 2012 02:09

Ik heb er toevallig nog zaadjes van liggen die ik deze week
nog ga zaaien hopenlijk word hij/zij net zo mooi .
bulldogmiep

2 bedankjes

Berichtdoor prutser 2 op 03 maart 2012 12:58

ja hier zie je de beginnende banaantjes zitten , maar zoals ik al vertelde .door de koele verblijf zette ze niet tot vruchtjes, maar het begin was er wel,vindt het altijd zo mooi om te zien,hopelijk bloeien de nieuwe stammen nu in de warmte en komen er wel kleine banaantjes aan van de zomer
Bijlagen
5.JPG
hier zie je de vrucht beginsels
5.JPG (77.14 KiB) 3451 keer bekeken
6.JPG
hier nog eentje
6.JPG (80.08 KiB) 3451 keer bekeken
prutser 2

23 bedankjes

Berichtdoor Klaas-Jan op 05 maart 2012 13:37

Het is elke keer weer erg mooi om zo'n banaan te zien bloeien. :thumb_up:
Wat doe je in de zomer met de velutina, binnen of buiten in een pot of tijdelijk in de volle grond.
Klaas-Jan

34 bedankjes

Berichtdoor Berry op 05 maart 2012 13:47

Super mooi! Gefeliciteerd ermee! :thumb_up:

Thanks for sharing!
Berry

44 bedankjes

Berichtdoor prutser 2 op 05 maart 2012 18:52

he hallo klaas-jan,, nou ik laat ze wel in een pot,,en ga ze straks als het weer wat warmer wordt overplanten in een grote kuip,zodat ik ze toch makkelijker kan verplaatsen ,en dit jaar ga ik ze verder opkweeken in een atrium kas, met musa supper dwarf en de gewone dwarf, maar omdat er niet gestookt wordt gaan ze in wintermaanden gewoon binnen in niet gestookte slaapkamer,(zolang ze niet al te groot worden :lol: ),zit er aan te denken om later de kas met een geisoleerde buis vanuit me huis op te warmen (met een aanzuig ventilator) we stoken op hout en hier eerder te warm dan te koud ,dus speel ik zo met die gedachten,geen lange afstanden natuurlijk,maar ik zit er wel over na te denken,,, :shock:
prutser 2

23 bedankjes

Berichtdoor Klaas-Jan op 06 maart 2012 01:06

Ja zo kun je je fantasie de vrije loop laten. Je trekt op die manier wel heel snel alle warme lucht uit je huis hoor. Is bijna hetzelfde als de ventilator de warme lucht naar buiten te laten blazen aangezien je de kas constant moet verwarmen, het is toch geen (geïsoleerd) huis.
Ik zal dan persoonlijk gaan voor een laserkachel op petroleum, heb ik ook en bevalt me heel erg goed. De kachel instellen en hij houdt het voor je op temperatuur. Hier zijn de meningen wel over verdeeld maar in mijn ogen de beste oplossing.
Klaas-Jan

34 bedankjes

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers