Ik heb eindelijk mijn vrouw zover gekregen om een waterbak/vijver te plaatsen. 't Is haar verjaardag, ik heb eerst haar verjaardagskado gegeven alvorens het onderwerp aan te snijden

Noem het mannelijke overtuigingskracht

De bedoeling is om een strakke rechthoekige vijver te hebben die ongev. een 80cm boven de grond uitsteekt, het mag ook iets minder zijn, ttz, er mag een deel onder het maaiveld staan. Het ding zou toch een afmeting moeten hebben van +/- 3x1,5x0,8m. Mag ook iets meer of minder zijn.
Er zijn 2 opties,
1/ik giet een betonnetje en mets zelf een bak met betonblokken van 29x19x19, versterkt met murfor, binnenin afgewerkt met EPDM, eventueel op maat gelast (om plooien in de hoeken te voorkomen).
2/ik koop een voorgevormde waterbak in polyester of ander materiaal en bouw er een muurtje rond.
De waterbakken die ik tot nu toe op het internet vond hebben een maximale hoogte van 35cm, niet echt diep.
In beide gevallen komt er een blauwe steen als randafwerking en een bepleistering langs de buitenkant.
Het is niet de bedoeling om er vissen in te houden maar wel exotische waterplanten, papyrus, Thalia, maar ook een occasionele waterlelie.
Heeft er iemand tips? Kent er iemand een goed adres voor rechthoekige waterbakken, uiteraard tegen een goeie prijs?
Bedankt bij voorbaat,
Gr,
Michel