Haha, terug buiten zetten om in te gaan pakken... goe bezig Bart
Trouwens goed overgehouden, er schiet nog veel van over !
Da gaat inderdaad tees jaar al ne ferme worden dus hou u mor vast voor het gewicht...
Mijn bananen zijn hier nu ook allemaal buiten gezet want de vooruitzichten kunnen bijna niet beter zijn

Maar nog niks in volle grond hoor, zeker nog geen Ensete's want da brengt eigenlijk toch nog niet veel op en ik blijf liever voorzichtiger want je weet maar nooit wat er nog komt hé.
Mijn grootste Maurellii zal ook blij zijn dat hij eindelijk terug buiten mag staan want binnen heeft die nooit stilgezeten door de zachte winter
(exclusief Februari)Doordat die donker overwinterd is die enorm opzoek gegaan naar licht met als gevolg een langwerpige groei natuurlijk. Daar heb ik het helemaal niet voor dus die word een pak terug gesnoeid zodat die terug meer in de dikte groeit en niet in de hoogte Hij is al hoog genoeg en hoge bomen vangen veel wind u know, letterlijk dan !
Hieronder een paar foto's...
Zijn overwinterings plekje, het plafond heeft het gelukkig gehouden
Eindelijk terug buiten...
En dan opgekuisd en een pak terug gesnoeid naar beneden...

Heb ook al in de pot kunnen zien dat er massaal veel nieuwe wortels aan het groeien zijn dus hij staat echt op springen om terug in de grond te kunnen

Ik wacht nog even het weer af voor April en dan valt de beslissing...
Benieuwt wat het dit jaar (4de) zal worden