cpo schreef:hahahaha geweldig die plu erboven, wat moet je af en toe toch crea zijn voor je planten he??
Die van mij is overigens wel getrimd en nog superlelijk ook! allemaal happen, dus ik heb die gisteren eens een mooie knipbeurt gegeven. Wat me opvalt is dat die van mij helemaal niet zo'n mooie volle kop heeft, zal wel te maken hebben met zijn conditie.

nou die plu volstond zo niet helemaal dus heb er later wat ijzerdraden aan toegevoegd omdat ik vermoede dat die omhoog woei. hij klapte door de wind echter naar binnen waardoor ik volgend jaar stokjes verwerk in de ijzerdraden zodat de plu een degelijk geheel blijft.
zie in duitsland veel bescherming dmv een soort ronde schijf die erboven gehouden wordt door wat stokjes. mij lijkt dat de meeste regen van opzij komt ipv recht van boven zodoende plaats ik grote plu's en dan aan de regenkant tegen de stam dusdanig dat de kop echt droog blijft.
volle kop wisselt ook wel per plant toch? heb zelf diverse rostrata;s en twee thomsoniana's en geen 1 is gelijk eigenlijk. heb er wel twee van 1 adres en die zijn wel redelijk vergelijkbaar maar vermoed dat het uitmaakt uit welke streek,regio of zending die komt. op yucca-rostrata.de ofzo las ik over premium kwality met dikke compacte stammen en de mindere exemplaren met dunnere stammen waarbij de bladeren veel verder van elkaar zaten. net alsof ze sneller gegroeid zijn ofzo, beetje fluffy achtig. heb trouwens ook veel getrimde en vind het wel wat hebben