Ja Bert dat klopt, heb ooit een test gedaan met een snot kop als gevolg, het ligt eraan hoeveel en hoelang de vorst aanhoud en ja de lage landen hè ! ik had laats weer een gesprek omtrent het houden van exoten in onze tuinen, het blijft gokken, en wij doen er allemaal aan mee deze ziekte recht te houden

met de beste bedoelingen uiteraard .
@ Ro mooi dat het gelukt is bij jou, hier hebben de C.intermedia en C.glauca toch bij een -2ºC het zwaar te verduren, ik weet niet of ze het nog redden het zijn wel tropische soorten maar schrok er wel van, heb ze nu al 3 weken binnen staan ze hebben al een beetje stam maar drogen nu in, doen verder niet veel meer de tiny tops hebben dit ook gehad [lichte vorst] maar groeien allemaal mooi door, de hele winter al, prachtige planten met dunne stamvorming wat het ook precies mogen zijn? ik heb daar plezier aan, anders gaat het heel moeilijk worden als je planten met een hoge temp moet gaan doorhouden, ergens is er een grens.
Maar het zou kunnen dat het nu gaat lukken als de medu diep wortelt en van jongs af aan aan deze omstandigheden blootgesteld wordt, intersant om te volgen maar niet op iedere plek in de lage landen te doen daar de verschillen te groot zijn.
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC