Komt er nog leven in mijn dicksonia?

In deze rubriek kan je al je vragen posten over boomvarens zoals Dicksonia, Cyathea, Cibotium, ... en andere varens.

Re: Komt er nog leven in mijn dicksonia?

Berichtdoor bjornobo op 18 apr 2012 10:46

Arco,

Als ik je goed begrijp heb je alleen rietmatten rondom de stam gezet?

Volgens mij heb je je best gedaan om het zo goed mogelijk te doen maar jou manier van inpakken heeft twee gevaren: 1 rietmatten isoleren niet. een Dicksonia kan tot min 7 graden verdragen en het is deze winter ongeveer min 20 geweest. Het inpakken met plastic heeft het gevaar dat de kroon helemaal geen vocht krijgt in de wintermaanden en dat brengt het gevaar met zich mee dat de kop uitdroogt in deze periode. Wel goed dat je nu veel water geeft..
wie weet heeft hij het gered, je kunt af en toe in de kop voelen of je 'bultjes' voelt, dat zijn dan de nieuwe krullen die eraan komen.

succes!
bjornobo

21 bedankjes

Re: Komt er nog leven in mijn dicksonia?

Berichtdoor Arco op 18 apr 2012 19:28

Ja ben inmiddels ook wel wat beter op de hoogte... Ik blijf nog maar ff volhouden tot de temperaturen wat oplopen, voor nu nog niks te zien dus de kans dat ie kapot gegaan is wordt steeds groter...

Heb om mezelf een plezier te doen ook maar vast een nieuwe gekocht haha, ook Ponga staat in mei nog op de agenda.

Komende winter maar wat beter opletten...
Arco

0 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Boomvarens en varens