Mooiste trachycarpus soort

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Mooiste trachycarpus soort

Berichtdoor Dirkie op 29 apr 2012 12:30

Hoi iedereen,

Ik zou graag eens willen weten wat volgens jullie de mooiste trachycarpus soort is, ben van plan om mijn gazon een beetje op te vullen met solitaire palmen ;) ...

Alle ideeën zijn welkom 8-) , Dirk
Dirkie

1 bedankjes

Re: Mooiste trachycarpus soort

Berichtdoor djoeke op 29 apr 2012 12:31

Wagnerianus :thumb_up:
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Berichtdoor eddy21 op 29 apr 2012 12:42

ik zou onderandere deze nemen de Trachycarpus latisectus
vind ik een van de mooiste Trachycarpus soort
hierbij een foto niet van me eigen helaas

Afbeelding
eddy21

34 bedankjes

Berichtdoor kristof p op 29 apr 2012 13:46

manipur is een hele mooie (en tevens winterhard). latisectus (martianus) is idd ook erg mooi maar niet geschikt voor ons klimaat. de princeps is ook erg mooi maar toch niet zo winterhard als bijv. manipur, fortunei en wagnerianus...

gr
Kristof
kristof p

23 bedankjes

Berichtdoor pevano op 29 apr 2012 15:07

Voor mij absoluut een Wagnerianus. Ik woon aan de kust en als je ziet hoe een Fortunei er na een storm uit ziet...... Een wagnerianus ziet er na een storm nog net zo uit als voor de storm. Ook de kleur is donkerder wat ik zelf mooier vind.

Peet
pevano

40 bedankjes

Berichtdoor Marc_S op 29 apr 2012 15:08

De mooiste Trachycarpus is de Oreophillus naar mijn mening, alleen is dit er geen voor ons klimaat.
Daarna vind ik de Trachycarpus fortunei var. winsan met bladeren die 360 graden of meer rond zijn het mooist.

Marc
Marc_S

65 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 29 apr 2012 15:12

Mja, dit hangt van smaak af hé ... Ik vond die fortunei nog altijd héél mooi op de juiste plaats. De wagnerianus vind ik dan weer prachtig op terrassen etc.

Grtz,
Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor Troy op 29 apr 2012 15:43

Vind de Manipur de allermooiste trachy. Maar zou toch voor een wagnerianus gaan.
Troy
Bedrijven

43 bedankjes

Berichtdoor palmkasper op 29 apr 2012 16:48

Hoi, wat al gezegt is, is dat de plaats belangrijk is. Bij veel wind zou een Trachy Wagnerianus een goede optie zijn, omdat deze minder blad schade zal oplopen als een Trachy Fortunei. Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar de Fortunei, omdat ik hem meer palm/ boom vind. Vooral wanneer je mooie bladeren van voorgaande zomers kunt behouden, dan wordt het een prachtige volle boom die opvalt en zich laat zien. Natuurlijk is een mooie volle Wagnerianus ook mooi, maar haalt het m.i. niet bij een volle Fortunei. Daarbij heb ik de gelukkige ervaring dat mijn Fortunei twee harde winters van 2009 - 2011 met minimale winterverzorging overleeft heeft. Waarschijnlijk zullen vele de ervaring hebben dat dit ook bij de Wagnerianus zal zijn.
Tot slot, persoonlijk houd ik ook van grotere bladeren die de strijd met wind, regen, storm aangaan en zo het blad soms laten sprieten/ scheuren/ hangen; het oogt erg natuurlijk.

Ik weet niet of je al eerdere ervaringen hebt met palmbomen, maar als dit niet zo is, ben ik eigenlijk zeer nieuwsgierig wat de palmexperts van dit forum hier op te zeggen hebben.
M.a.w. wat is een dankbare starter. In ieder geval wat je keuze ook wordt; ontzettend veel palmboom plezier. :D
Een palmboom is de bevestiging, de zegening en vergoddelijking van het bestaan. (beetje Nietzsche, beetje Kasper)
palmkasper

5 bedankjes

Berichtdoor Dirkie op 29 apr 2012 22:54

:lol: :thai:
Haha, ik ben gewoon een beetje palmbomen aan het zoeken voor in mijn tuin te zetten na die alles zo verwoestende korte winterperiode (de border is best leeg :D ), maar ik weet niet wat ik moet kiezen :? , er zijn best veel vorsttolerante palmen die mits enige bescherming onze winters aankunnen, daarom vraag ik het aan jullie! :D
Dirkie

1 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen