Dacht het wel, met die vorst (-2°C) van 10 dagen geleden is het denk ik gedaan met de bloem. Ze voelt wel nog hard maar ben zwaar teleurgesteld. Eerste keer dat ik bloei heb en dan dit pff. Wat denken jullie? Geen bloei of toch nog uitlopen?
Bijlagen
bloei musa basjoo.jpg (253.96 KiB) 2846 keer bekeken
succes, positief; mijn nieuwe jonge musa heeft ook die -2 ervaren. (was krabben om 7.00uur) in de ochtend. Was bang dat het teveel was maar lijkt niks geleden. Hoop voor je dat de bloem er uit gaat knallen en de bananas zich gaan laten zien. (wat is nou 1 zo'n nachtje).
Een palmboom is de bevestiging, de zegening en vergoddelijking van het bestaan. (beetje Nietzsche, beetje Kasper)
Was het zeker -2°C, want bij 1 a 2 graden moet je soms ook krabben natuurlijk. Ik weet nog dat het heel plaatselijk was, sommige plaatsen in het binnenland zelf +2.5°C gewoon gebleven.
Mijn kleine zijscheuten van vorig jaar van basjoo en sikkimensis waren toch ook volledig slap hoor, stam is natuurlijk maar 1cm dik en snel bevroren. Maar heb gezien dat de groei er terug inzit.
De bloem zien we wel maar hoop dat ik de banaantjes nog zie dit jaar...zou ik wel jammer vinden.
Oei, da ziet er nie zo goe uit. Hoop ook dat het nog goed komt maar dat kan ik je niet zeggen Olie. Inderdaad zoals Peter zei, schimmel en buitenste delen wegsnijden lijkt mij het beste. Het natte en koude voorjaar is natuurlijk de grootste boosdoener Dat het maar snel lente word...