Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor p e t e r op 05 mei 2012 01:12

Mooie foto's Dimi. :thumb_up:

De Sikkimensis staat daar eigenlijk wel knap vind ik. Hij heeft zijn reis goed overleefd zie ik. Zelfs zijn bladeren zien er goed uit.
De Maurelli gaat echt wel knallen dit jaar, ik ben benieuwd. Ook al een aantal mooie grote palmen in je tuin die er na de winter nog goed uitzien. :applaus:
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor TropiRo op 05 mei 2012 07:29

Ziet er goed uit Dimi, met wat wordt de muur bekleed?

De bloem van de lasiocarpa is makkelijk te verklaren, scheuten vormen zich in het blad oksel en kunnen jaren in groei belemmerd worden omdat ze opgesloten zitten. Dit heb ik al vaak gezien.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 05 mei 2012 10:11

Zeer knap verslag Dimi :thumb_up:
Op de foto's is echt te zien wat voor prachtige exemplaren je hebt in je collectie 8-)
JmC4c
Bedrijven

502 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 05 mei 2012 13:44

@Jaak, ik heb jou Maurellii nu in het echt gezien en hij is nu al dikker dan den mijne begin vorig jaar dus normaal als hij goed warm staat word die zeker zo groot als mijne vorig jaar ! ;)

@Peter, Ja die kleine stukjes blad wou ik er toch nog aan omdat je kan zien dat het toch al een ander beeld is zo dan enkel een lantaarnpaal :D Dat het maar snel warm word se zodat de bladeren kunnen komen ;) De palmen is mijn ding dus het resultaat begint zich nu te tonen na enkele jaartjes, er staan inderdaad al enkele pareltjes bij! Bedankt :thumb_up:

@Ro, Bedankt voor de info betreft de Musella ! :thai: De muur word gewoon bezet met cement zodat het een mooie vlakke en gave muur is. Nadien ga ik ze verven, de kleur twijfel ik nog dus als er tips zijn zijn die altijd welkom ?! Waarschijnlijk ongeveer zelfde kleur als de tuinschermen ?!

@J-M, Thx m8 ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor TropiRo op 05 mei 2012 14:46

Misschien een achtergrond erop schilderen van een tropisch regenwoud of een tropisch strand.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Berichtdoor plasta op 05 mei 2012 15:22

Qua kleur zou je ook rekening kunnen houden met de gevolgen van een donkere kleur die de warmte vast houdt of een lichte kleur die het licht weerkaatst, het microklimaat beinvloeden ;)

Raymond
plasta

146 bedankjes

Berichtdoor Rob op 05 mei 2012 16:05

plasta schreef:Qua kleur zou je ook rekening kunnen houden met de gevolgen van een donkere kleur die de warmte vast houdt of een lichte kleur die het licht weerkaatst, het microklimaat beinvloeden ;)

Raymond

Ik zou Jupiler kleur gebruiken,
Die beinvloedt bij ons thuis ook altijd het microklimaat erg positief :thumb_up:

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Rob
Beheerder
Beheerder

1136 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 05 mei 2012 17:52

Bedankt voor het meedenken mensen ! :thai: Zo'n achtergrond is wel een goed idee Ro, had ik nog niet aan gedacht :thumb_up: Maar da's misschien een beter plan voor een andere plaats, deze muur ga je nog weinig van zien tijdens de zomer maanden door de planten :tong:

@Raymond, Daar had ik inderdaad al bij stilgestaan en over nagedacht ;) Het eerste plan was om in het antraciet (zwart/grijs) te schilderen maar tis een vrij grote muur (+- 30m²) en heb het al eens gefotoshopt en het lijkt me te donker te worden en te opvallend (groot zwart vlak) Natuurlijk komen de planten wel mooi uit op zo'n donkere muur en zal het er nog heter worden... :) Maar ik denk dat een lichtere kleur beter zal zijn, niet te opvallend en ik dacht aan een natuurlijke kleur zoals een zandkleur ofzo....We zien wel ;)

@Rob, :tong:
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Olie1605 op 05 mei 2012 17:57

Ziet er weeral top uit Dimi :thumb_up: Heb ze net nog live gezien en in het echt is het toch nog enorm anders dan op een foto. Dit wordt een echte jungle dit jaar, wat een hoop planten 8-) 8-)
Olie1605

55 bedankjes

Berichtdoor chrisvm op 05 mei 2012 19:40

Een tuin om jaloers op te worden ;) ,als je zo verder doet heb je in enkele jaren geen vierkante meter gras meer :lol:
Echt ne geweldige tuin,die ik wel eens wil komen bewonderen in enkele maanden als alles in volle glorie staat :applaus:

tip voor je muur,
Zuiderse dakpannen erboven op al weet ik niet of deze hier te vinden zijn..(is een goed klapje doen met Ro,die weet wel welke dakpannen ik bedoel en zit dicht bij de bron,Italie)
Muur bezetten met cement en nadien in bogen afwerken met spatel,heb het hier nog gezien ,denk bij Alain,ben niet zeker!
Ga je de andere muur ook bezetten;schaduwkant?
Grtz Chris
chrisvm

19 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video