Hier is het weer schitterend o.a. de Musa's zie je groeien. Gisteren in de voortuin 31.4°C gemeten ( koudste plek) en in de achtertuin 35.8°C ( warmste plek) en vandaag is het precies 1 graad kouder, ik hoop dat er vannacht nog een bui valt dat scheeld mij weer water geven.
op het moment van schrijven is het hier echt noodweer. Net zware hagel gehad (ik vrees voor de auto en de varens en de bananenplanten) en zware regenval. Het heeft nu 52mm geregend en het eind is nog niet in zicht. De temperatuur is gezakt van 30 graden naar 18 graden.
Al een week geen druppel gevallen,vandaag 26°(schaduw) gemeten.Jubaea groeit 1,8cm per dag.Komende dagen ook warm maar waarschijnlijk nog erg droog.Een nachtelijke stevige bui zou welkom zijn maar onweders geraken zelden tot hier ook volgen Schelde of Leie en dan hier niets.
Het regent nog een klein beetje. De electronische regenmeter is blijven steken op 61mm maar er is meer regen gevallen want op een gegeven moment kon de meter al het water niet meer verwerken en liep over. Schade is er bij de bananen en een paar varens.
Prachtig weer gehad vandaag! Wel zwaar om te werken in een keuken met bijna 40 graden .Voor de tuin prima en de zware buien bleven weg! Wat regen en gedonder, lekker........