Hoi, Ik zie een groene canna? op 1 vd foto's (hieronder) staan. Het blad is niet egaal groen, maar een beetje gestreept. Nu heb ik dat ook bij een bak met canna's ( groen blad, gele bloei ) Ik ben heel bang voor het canna virus en heb ze al appart staan, klaar op weg te gooien. Ze hebben ook strepen/ tekening in het blad. Is dat bij sommige soorten normaal ??? zoals op uw/ deze foto?
Bij deze canna is het normaal, het Is de Canna "Bengal Tiger" ook wel "Pretoria" genoemd, deze heeft deze strepen. Zoals de Canna "tropicana" deze ook heeft. Dus sommige soorten hebben tekeningen in het blad. Ze zijn niet allen egaal.
Wat is foto 2229 ? Een Asclepia ? en heeft die buiten overwinterd ?
Wat die Canna betreft moet ik u telleur stellen vrees is. Een pretoria is het niet, want die heeft gele nerven over heel het blad. Die van u is een gewone groene met enkele lijnen / streepen en het lijkt me eerlijkgezegd niet gezond
Deze foto, is een asclepia. Heb ik gekocht voor 2 euro onlangs in aldi. Dus niet buiten overwinterd, 'k heb nog zaden van de "Syriaca" ook, maar krijg ze niet gekiemd. En ik vond die canna net zo mooi , heb er nog staan zal ze in afzondering plaatsen en zien als ze wat groter zijn of ze het virus hebben. 'k zal dan eens rondvragen ivm het virus.