Drank op?

In de rubriek bamboe's en grassen kan je alle vragen en tips over de verzorging van bamboe's en grassen stellen.

Re: Drank op?

Berichtdoor amigo op 01 jun 2012 08:37

Klaas-Jan schreef:Op de foto's is inderdaad duidelijk te zien dat het om jonge scheuten gaat welke schuin omhoog komen vanaf de hoger liggende rhizoom. Toch is een Vivax geen Phyllostachys welke alleen mooie rechte halmen maakt. Je kunt natuurlijk de scheve/niet mooie halmen weghalen in de loop der tijd maar qua groei zijn schuine halmen normaal bij de Vivax.

Verder is water geven natuurlijk goed, helemaal met het droge weer van de laatste dagen. En het moeilijkste... geduld hebben zoals Sven ook al zei.

Klaas-jan
Ik zit net eens te kijken waar u weg komt en er staat zowaar drenthe! Zijn we bijna buren ha,ha.
Volgensmij zitten de meesten in het Zuiden, aan de foto's te zien. Mijn planten lopen een paar week achter ( en de temperatuur hier meestal ook )

Groetjes Esther
amigo

5 bedankjes

Berichtdoor Klaas-Jan op 02 jun 2012 02:04

Qua achterlopen valt het mee hoor, sommige planten/bomen zijn soms verder in het zuiden maar hier is het ook wel eens warmer dan in het zuiden :)
Eext ben ik afgelopen weekend nog doorheen gekomen. Heb altijd in Gasselte gewoond, helemaal bijna buren.
Klaas-Jan

34 bedankjes

Berichtdoor Bamboe Freak op 04 jun 2012 02:21

Ik heb inmiddels ontdekt dat een rizoom die vlak aan de oppervlakte komt ook in een halm kan doorontwikkelen. Dus soms kan een bamboe ook aan de oppervlakte het een en ander opwerpen in de vorm van scheuten, maar ook rizomen.
Bamboe Freak

0 bedankjes

Berichtdoor panda op 21 okt 2012 21:46

Bij mij hebben ze de eerste jaren, en vooral na verplanten, dezelfde groei, niet direkt wat je gaat verwachten.
Ik hoop ook dat je wortelbegrenzer hebt steken, anders gaat hij heel je tuin onder 'vivaxen' :lol:
Hij loopt graag, en vooral geniepig. Ik heb plaatsen waar het wel een meterslange mollegang lijkt, maar als je gaat peuteren stoot je op een rhizoom...waar volgend seizoen de nieuwe scheuten op komen piepen. :welkom:
panda

0 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Bamboe's en grassen