Ik mag heel het stuk op de foto in beslag nemen maar ik ga heel dit stuk niet meteen gebruiken, ik moet het kunnen onderhouden ook he.

Ik dacht aan iets minder dan de helft aan te planten en dan nog een stukje om meloenen en tomaten ed te telen.
Stoken in de winter ga ik er niet doen want dat kost een fortuin, misschien zet ik er nog wel een kleine tunnelserre in waarin wel gestookt word, maar dat weet ik nog niet.
Hoofddoel is eigenlijk om er planten te zetten die het buiten net niet doen zonder bescherming. Zoals bv Butia, Brahea, sommige Sabals...
In het onverwarmde stuk van canna-banna en winteruin komen zelfs phoenixen en canariensissen zonder veel schade de winter uit.
Dit komt omdat de temperatuur overdag in de winter snel boven het vriespunt zit als de zon schijnt + ik een veel langere zomer heb om de planten te laten groeien (en evt. herstellen.)
Ook leuk om bijvoorbeeld bananen in te zetten die dan snel de hoogte in gaan door de hoge temperaturen.
De hoogte in de nokken is 5m schat ik.
Een beregeninginstalatie is aanwezig maar verouderd en er zou teveel tijd in kruipen om dit terug op punt te zetten, daarom ga ik met druppeldarmen werken. Er is een waterreservoir en pomp aanwezig en kan eventueel ook grondwater oppompen.

Maar zoals ik al zei kruipt er momenteel nog veel tijd in om het geheel plantklaar te maken.
Ik hoop deze week nog antiworteldoek te kunnen leggen.
Groetjes
Kevin