Is mijn Trachy nu dood

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Is mijn Trachy nu dood

Berichtdoor BartHendrikx op 18 jun 2012 17:09

[b]Beste PalmDokter.
Sinds 4 jaar heb ik rondom mijn huis in totaal 3 Trachy's staan. de 2 exemplaren in de voortuin (volle grond) gaan geweldig,zlefs ná afgelopen winter ,niks aan de hand.
Echter in de achtertuin heb ik het midden van mijn grasveld er ook eentje staan,die vorig jaar een flinke tik heeft gehad van de strenge winter toen.maar heeft zich volledig hersteld.
Wel viel me op dat hij pas laat nieuwe bladeren kreeg vanuit de kern.
Nu heb ik 4 weken geleden mijn grasveld vervangen,en vanaf dát moment lijkt mn schatje wel gestorven.(ik heb hiervoor wel ruim 2 weken veel moeten sproeien)
Wel nieuwe bladeren(vanuit kern) maar 2 dagen later bruin van kleur.
Nu heb ik vanmorgen nog eens gekeken,en toen schrok ik.
Ik kon de "nieuwe"bladeren er zo uittrekken.en de onderkanten waren gewoon weggerot,en stinkend naar vis!
Ik wil graag weten of deze nu is overleden,of dat ik bv eens een afdak boven deze ziekert moet maken en eens regen moet mijden (te nat?)
Bijgaande de (shocking) foto's.
Hopend dat U mij beter nieuws kan geven,maar maar ik ga er vooralsnog vanuit dat hij dood is.
Met vriendelijke groet verblijf ik: Bart hendrikx,Roermond
Bijlagen
IMG_0234.JPG
IMG_0234.JPG (55.51 KiB) 1443 keer bekeken
IMG_0235.JPG
IMG_0235.JPG (58.76 KiB) 1443 keer bekeken
IMG_0236.JPG
IMG_0236.JPG (53 KiB) 1443 keer bekeken
BartHendrikx

0 bedankjes

Re: Is mijn Trachy nu dood

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 18 jun 2012 18:40

Ik vrees inderdaad het ergste Bart maar er is nog een kans...
Ik zou persoonlijk de stam afzagen als het gat echt diep is, met een stokje meten hoe diep het gat is en dan gelijk met de bodem van het gat afzagen....
Succes ermee.
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?