T.wagnerianus heeft last van bleekvlekken

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

T.wagnerianus heeft last van bleekvlekken

Berichtdoor s.janssen op 21 jun 2012 22:10

Mijn trachycarpus wagnerianus heb ik eind april de grond geplant, slaat goed aan met 2e nieuwe bladeren als gevolg. Vanmiddag kwam ik dit blad tegen maar vraag mij toch af wat het is? Ik denk zelf aan een beestje maar heb die niet kunnen ontdekken.

Wat doen??
Bijlagen
DSCF6516.JPG
DSCF6516.JPG (117.02 KiB) 2846 keer bekeken
DSCF6518.JPG
DSCF6518.JPG (95.11 KiB) 2846 keer bekeken
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Re: T.wagnerianus heeft last van bleekvlekken

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 22 jun 2012 07:34

Is vorstschade Sylvan ! Is het begin van speerrot. Dat blad was dus nog een speer tijdens de winter die een beetje schade opliep. Als de speer dan openvouwt dan krijg je dit als resultaat. Dat is nog een zeer lichte vorm, hier zie je een zware vorm van "bijna speerrot"...

Afbeelding

Dus geen beestje of ziekte ofiets dergelijks, is ook duidelijk omdat het maar op 1 of 2 of maximum 3 (nieuwste) bladeren aanwezig is ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor TropiRo op 22 jun 2012 08:22

Zoals Dimitri aan aangeeft is dit nog vorstschade wat er nu uitgroeid.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 22 jun 2012 16:33

Oke dan ben ik toch tevreden, was al bang voor een luizensoort of mijten.
Ik heb de wagnerianus niet in volle grond gehad deze winter omdat ik ze 2 maanden geleden heb afgenomen van Olivier. Komende winter dus goed inpakken ;)

Bedankt! :thai:
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor GeL op 22 jun 2012 17:01

Die 2 die ik van Olie kreeg hebben exact hetzelfde fenomeen. Die zijn voor de vorst verstuurd en hebben in de (verwarmde kas) gestaan tot ze enkele week geleden in de volle grond gingen. Dus geen vorst naar mijn weten.
Ze zijn wel verstuurd zonder grond en hebben we zo een tijd in de kas gestaan, de wortels heb ik wel af en toe bevochtigd. Ik dacht eerder dat die zo een acuut voedingstekort hebben gehad en daardoor witte vlekken vertonen op het eerste nieuwe blad.

Gr,

Michel
GeL

200 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 22 jun 2012 22:40

Ja, als dit het enigste is wat ze hebben maak ik mij nog niet zo zorgen. De palmen zijn in NL/BE opgekweekt dus dat moet wel goed zitten. En niet te vergeten dat wagnerianus keiharde palmen zijn die wel wat kunnen hebben.

Ik heb de palmen later verstuurd gekregen, van Olivier vertrouw ik het wel! :thumb_up:
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 22 jun 2012 23:01

Ik heb dezelfde verschijnselen met mijn 2 wagnerianussen van bij Olivier.
En heb ze ginds persoonlijk opgehaald. Waarschijnlijk wat late vorst gehad.
Maar ik zie dat het nieuwe blad geen probleem vertoond. En was niet ongerust ook ;)
Altijd superplanten verkregen bij Olivier :thumb_up:
JmC4c
Bedrijven

502 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?