@Ro, die is goed opweg om een dikkert te worden
@Sylvan, idd in kuip groeien de Maurelli's nu nog beter/sneller ja en da komt omdat de pot/grond dus beter en gemakkelijker opwarmt natuurlijk wat de Ensete's juist graag hebben ! Ondertussen staan de Ensete's in volle grond ook niet stil en zijn goed aan het wortelen en zodra het nu warmer word halen zij de potbanaantjes al snel terug in hoor

Maar het moet warmer worden natuurlijk en langer dan één dag
@Raymond, die is ook al goed bezig !
@Jaak, Idd de wind werkt tegen en het weer (warmte) ook maarja weinig aan te doen hé. We hebben nog een goeie drie maand goeie groei dus als die toch nog eens heet mochten verlopen dan kan dat nog veel goed maken, laat ons hopen...
Hier een foto van mijn grootste Maurellii, foto is van afgelopen weekend toen het eerste mooie blad eindelijk een feit was. Ondertussen staat het tweede mooie blad ook al zo goed als open en het derde begint ook te openen

Komend weekend nog eens foto's maken

Ik ben al blij dat hij eindelijk terug normaal/goed groeit, enkel de topjes van de bladeren blijven nog wat misvormt...
Heb nog eens de foto's van eind vorig jaar bekeken en blijft toch indrukwekkend om te zien. Als hij eind dit jaar terug naar dit gaat zal ik al heel blij zijn !!