door Eduard op 24 jan 2010 16:22
Hey Ro, waar en onder welke temp. heb je hem staan? het is natuurlijk van belang dat je dit op het juiste tijdstip doet! Mijne staan zoals je weet in de stalling bij koele temp. Ik doe dit op het moment dat de temp net boven de 10 gr uitkomt dan begint de plant weer langzaam tot leven te komen, maar is de sapstroom nog niet op volle gang [meestal eind Februari] en neem kloontjes waar al meerdere blaadjes aanzitten [een soort klompje ] daar zit meestal ook al wat wortel aan! En dit maakt de kans op succes alleen maar groter kloontjes die nog aan de stam zitten moeten echt dik genoeg zijn,en moet je ervan overtuigd zijn dat je een beetje wortel van de stam mee afsnijd , verder de wondjes afsmeren met kunsthars [ik ken de naam niet, moet warm gemaakt] anders bloed het kloontje leeg en de stam kan ook fors gaan bloeden , dus ik raad dit wel aan om te doen! Ik doe dit al meerdere jaren op deze manier met wisselend succes , zeg maar 50% kans van slagen,Ro ik meen toch dat ik je dit heb laten zien!?
Ik zal later enige voorbeelden geven van behaalde resultaten!
Kevin, een foto van jouw kloontjes maakt het duidelijk voor mij om hier een advies over te kunnen geven !
Gr. Eduard .
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC