Toch wortelen de yucca's wel goed hoor in de volle grond. Ik heb toch maar besloten om de yucca die ik in pot en al in de volle grond gezet maar even er uit te halen. Nou een hele explosie aan wortels, maar wel veel goed vochtige aarde. Hopelijk gaat het nu beter los in de volle grond. Het is toch wel de bedoeling dat ze ook de winter halen he!!
Toch bedankt voor de tip Ivan
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
ik doe het zelfde als Ruud, een noppenfoliezak met overal zijlings gaten in geknipt over de hele rostrata en hij overleeft de winter zonder fout, de sneeuw klop ik er gewoon af
Ik heb nog van die mooie paraplu's liggen en doorzichtig zijn. Deze winter ook bij een T.fortunei gebruikt met noppenfolie om de bladeren/speer heen en zonder schade de winter overleeft. Zal je toch gaan twijfelen als je de meeste palmen ziet in de omgeving..
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
De temperatuur van de afgelopen dagen waren ook maar 15 graden, vergeleken met 23 graden wat ''normaal'' is voor deze tijd voor dit jaar.
Leve lang de opwarming van de aarde, plant een palmboom!
Met dit weer staat alles zo'n beetje stil, daar is niets aan te doen
Hoe lang staat je fortunei in de grond/kuip?
Hij staat 1 jaar in de volle grond hij had genoeg wortels Na deze strenge winter heeft hij speerrot gehad Ik heb er alles uit kunnen trekken Op 1 speertje na die zat nog vast toch is er al 2 maanden geen groei Ik hoop dat hij het nog gaat doen Deze zomer blijft hij in ieder geval nog staan
Het lekkerste is toch altijd een Palmke in de hand