Wat is het heerlijk nu he het weer??? Het doet de tuin goed, maar ik hoop dat dit weer nog eventjes aanhoudt....Gisterenavond wat foto's gemaakt. Onze brug over de beek is gepimpt en heeft nu bamboe palen en een leuning van zwart touw. Ook is onze overkapping klaar. We hebben nu een heerlijke loungehoek met schaduw/regendak. Het dak kan open en dicht geschoven worden. En we zijn bezig een vleermuiskasteel te maken. Er vliegen een stuk of 6 vleermuizen rond iedere avond in onze tuin dus als het kasteel klaar is hopen dat ze er ook in gaan wonen, maar hij moet nog verder gepimpt worden...
Bijlagen
tuin avond.jpg (120.48 KiB) 4629 keer bekeken
tuin avond 1.jpg (121.33 KiB) 4629 keer bekeken
vleermuiskasteel.jpg (118.01 KiB) 4629 keer bekeken
vleermuiskasteel deur.jpg (87.49 KiB) 4629 keer bekeken
vleermuiskasteel voorkant.jpg (92.05 KiB) 4629 keer bekeken
Prachtig Corrine ! Details maken het toch weer veel mooier ! Wat zijn de vereisten eigenlijk voor zo'n vleermuis huisje ? Want hier komt er ook elk jaar elke dag een vleermuis rondvliegen in mijn tuin Heeft ook geen schrik van me want als ik buiten ga dan komt die tot op 20cm rond me'n hoofd vliegen Geweldig idee trouwens
Hey Dimi, we hebben alle vereisten voor een vleesmuisverblijf van internet geplukt, hoe dik , hoe breed hoe hoog het kastje moet zijn, verder moet het ruw hout zijn en de vliegingang echt heel smal, ik geloof dat de ingang maar 1,5 cm breed is en het verblijf zelf maar 3 cm erg plat dus. Verder moet ie dalijk 3 minimaal 3 meter hoog hangen, op het zuiden of zuidwesten zodat de zon (als de zon schijnt tenminste) het verblijf kan opwarmen. Wij zijn ook zeer benieuwd of de woning dalijk bewoont zal zijn. Ik wacht nu nog op wat houten ornamenten die op het kasteel komen en dan nog wat schilderen en dan kan ie de bomen in (letterlijk en figuurlijk)
Onze brug vind ik nu ook echt helemaal af, ik zal nog wat foto's plaatsen van overdag dan is het nog beter te zien.
zo de houten ornamenten zijn ook net binnen gekomen en corrine is bezig met de laatste hand te leggen aan het schilderwerk en geloof mij hij wordt echt super, denk zelfs dat er een ware oorlag zal ontstaan tussen de vleermuizen wie er mag komen wonen verder nog even een foto van onze grote palm die nadat we hem hadden afgezaagd geheel hersteld is van de speerrot en nu weer lekker aan de groei is
Mooi dat de palm nog zo goed terug komt ! Ik hoop dat hij goed hersteld voor de winter. Want zo een grote palm wil je niet verliezen. Zeker niet als je hem al zo lang hebt als jullie.
Ik vind jullie tuin echt mooi! Het begint gewoon op een echte jungle te lijken. Die brug is ook heel mooi gedaan!