Alweer een maand verder, dus tijd voor een update!
Om te beginnen: Orchideetjes.
Paphiopedilum dianthum

Dendrochilum abbreviatum

Dracula pusilla

Heel speciaal, na 3 jaar eindelijk in bloei: Phalaenopsis gigantea (zeer traag groeiend, en kan een enorm grote plant worden met bladeren van 1m)

Eerste keer bloei in Crinum moorei

Ik zit ook al enkele jaren te wachten op de eerste bloem in een grote Musa, maar zonder resultaat.
Nu waren hier enkele stammen van M. yunnanensis die niet groeide (nog maar 20cm op heel het jaar ofzo), dus ik besloot er wat af te snijden tot aan een gezond blad, en nog wat , en nog wat,…
Ineens zie ik wat anders, heb ik de punt van een bloem mee…
Na enkele dagen zag het er zo uit:

En nu:

Eerste bloem in Nelumbo nucifera ‘Momo Botan’

Niet groot, maar wel mooi, en ruikt lekker !

Colocasia fontansii:

Colocasia fontanesii bloem (bloem zelf is :35cm , wat heel groot is voor een Colocasia)

Colocasia gigantea ‘Thai Giant’

Colocasia Jack Giant is hier druk bezig met zijn nieuwste blad op te pompen (nu 1,05m !)

Tigrida’s

Musa tibet (beetje brandschade)

Hibiscus moscheutos 'Sweet Caroline', prachtige soort, wordt elk jaar nog groter, nu 2m hoog, bloem opent zich traag over enkele dagen waardoor een half open bloem ook al mooi is (zie linksboven op foto), de bloemen zijn vrij groot, en de plant is volledig winterhard (gewone moscheutos heb ik al 3 keer geprobeerd, en coccineus is ook dood na deze winter) aan deze soort was niks, zelfs zonder afdekken.

Maurelli

Kikkertje tussen de Colocasia’s

Exoten border:

En om op dat hakselhout terug te komen, gisteren hebben ze hier een hoopje zeefoverloop/ hakselhout achtig iets opgekapt.

Ik weet wat doen de volgende dagen