Grad85 schreef:Nee zijn foto,s van de kumaon,jou recente foto,s van kumaon in pot.
Ahzo, ok dan had ik het verkeerd begrepen
Speciaal voor jou Grad mijn andere Kumaon's nog eens gaan zoeken in de tuin. Jaja gaan zoeken want heb ze om eerlijk te zijn een beetje verwaarloosd de laatste maanden en ze stonden ergens vanachter in de border onder een heleboel bladeren van de Tetrapanax Ze kregen dus heel weinig licht e.d. Het onkruid er in stond ook al hoger dan de palmpjes zelf enz... Heb ze maar ineens een onderhoudje gegeven Daarbij zag ik wel dat mijn grootste exemplaar blijkbaar speerloos is, vreemd, moet die dan toch speerrot gehad hebben Nouja, ik maak me geen zorgen hoor wan de palm ziet er voor de rest gezond en wel uit dus die komt wel terug
Hier wat foto's net genomen...
Vind het wel opvallend bij deze soort dat de stammetjes wel steeds raar groeien zoals hier bij men grootste duidelijk te zien is...
Hieronder die ééne waarbij er onderaan de stam een nieuw groeipunt is ontstaan. Zou door verstropping komen in het origineel groeipunt ondanks dat er ook nog goed uitziet. Deze heeft bijna niks gedaan sinds vorig jaar, ik zag nog een nieuw blaadje bij in de stam zitten (aangeduid met pijl) Ik benieuwd wat het word
En dan hieronder nog twee andere die ook in een kleinere pot staan maar wel gezond zijn.
Je ziet duidelijk het verschil, hoe groter de pot hoe beter de groeisnelheid...
Al deze plantjes hebben enkel droog overwinterd, geen verdere bescherming gekregen. Hebben meermaals als laagste -6 graden gehad en meerdere dagen volledig bevroren kluiten gehad. Ik heb nog geen bladsnoei gedaan bij deze sinds ik ze heb !