waggy uit de winter

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: waggy uit de winter

Berichtdoor drake op 23 jul 2012 22:33

Nu heb ik net aan een speer getrokken en die kwam wat omhoog een cm ongeveer hij is nog wel groen. Alle andere bladeren zitten nog vast. Wat kan ik hier nu mee doen.
drake

2 bedankjes

waggy speer los?

Berichtdoor drake op 24 jul 2012 11:37

Ik heb gister aan dr speer getrokken en er zat wat beweging in heb m een cm opgetrokken. Toen ik verder eraan trok leek het alsof ik een knak hoorde.Nu zit er nog een speer in mijn waggy daar durf ik nu niet meer aan te trekken want misschien heb ik die andere kapot gertrokkken of kan dat niet. Wat moet ik nu doen laten zitten eruithalen en.wat dan doen
drake

2 bedankjes

Re: waggy speer los?

Berichtdoor Dennis_S op 24 jul 2012 13:21

Als je maar hard genoeg trekt, trek je zelfs gezonde speren aan flarden (de sterke jongens en meisjes onder ons ;)). Als je er een kapot hebt getrokken, trek m er dan gewoon uit. Geeft je mooi de kans te beoordelen of het je oerkrachten zijn geweest of dat er daadwerkelijk iets mis is. Heb je nog geen groei uberhaubt gezien dan?
Dennis_S

348 bedankjes

Berichtdoor drake op 24 jul 2012 13:35

10 cm toen stopte het staat nu 3 maanden stil. Heb m in april in de grond gezet. Heb ik nu echt iets fout gedaan door.gewoon hard te trekken. Overleefd hij dit wel groeid er een nieuwe gewoon waar ik de oude heb uitgetrokken.
drake

2 bedankjes

Berichtdoor eddy21 op 24 jul 2012 15:45

de oude zal eruit komen en de nieuwe komt er gewoon naast het geeft niks dat de speer iets heen en weer gaat en ja idd met ongekende krachten trek je alle speren eruit zelfs de gezonde bij een dooie speer hoor je geen knak en gaat er zonder kracht ook wel uit ;)
eddy21

34 bedankjes

Berichtdoor drake op 24 jul 2012 15:54

Het leek alsof ik m voelde losknakken. Nu durf ik er niet meer aan tekomen die speer.zit.er nog.wel in die laat ik gewoon zitten dan zodat er geen gat zit voor.de winter. Maar er gaat.gewoon een andere groeien naast die ene.die ik waarschijnlijk los heb getrokken of.moet.hij er wel uit
drake

2 bedankjes

Berichtdoor eddy21 op 24 jul 2012 16:04

nee laat m maar mooi zitten mocht ie bruin worden kan hij er wel afgehaald worden
(wel zonder kracht ) ;)
eddy21

34 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 24 jul 2012 16:06

:? De speer zit dus los nu ? Dan haal je ze er maar uit hoor want dat begint te rotten.
Aan de speer trekken is eigenlijk verkeerd verwoord want de meeste mensen nemen dat dan ook letterlijk en gaan echt trekken aan de speer. Een gezonde speer kun je er ook uittrekken als je wil hoor. Je moet eerder voelen aan de speer, met twee vingers en een zachte opwaardse beweging maken. Bij speerrot komt de speer bijna vanzelf los. Als de speer bij jou nu los is en je haalt ze er uit neem dan eens foto's van de onderkant van de speer die er uit komt en ook van in het gat ?
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor drake op 24 jul 2012 16:07

Srry haha ik laat m vanaf nu met rust. En hoeveel water ga ik m nu geven met dit weer. Er zit bijna geen blad aan de palm.
drake

2 bedankjes

Berichtdoor drake op 24 jul 2012 16:22

Ik kan m nu nog steeds niet zomaar los trekken. Dus zit hij dan nog vast denk ik
drake

2 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen