Da's een mooie Rudbeckia Ik had vorig jaar 2 plantjes gekregen en die hebben de winter ook niet overleefd. De meneer waar ik ze van had gekregen zei achteraf dat hij in het najaar stekken afsteekt en deze binnen overwintert. Ze zouden nl alleen bij zachte winters buiten overleven.
Gewoon een stukje van afsteken of snijden, als er maar wortel aanzit, en dat oppotten. Ik heb er overigens eentje in de tuin die wel winterhard is, maar dat is een effen gele, volgens mij zijn de varianten waar wat kleur in het hart zit of de donkerrode niet geheel winterhard.
Juist de gewone komt hier ook terug. vorig jaar geprobeerd en verdeeld in 2 potten, wortelen was ok, toen ik ze binnen heb geplaatst was het Game Over. 't was in de huiskamer, geen goed idee dus. 'k ga ze wat kouder plaatsen dit jaar.
Ik kan het niet laten, de zon laat me extra genieten. En de plaatjes volgen elkander op
De campsis is in bloei. In deze rode zit een gele vermengd, deze bloeien iets later. Dus heel de zomer door bloemenpracht
Deze is mijn eerste hibiscus, en staat meerdere jaren in volle grond. Prachtig, als hij in bloei staat. Ik heb meerdere soorten maar die bloeien momenteel nog niet.
De Maurelli en zijn broertje genieten van de zon en groeien dankbaar
Acnistus Australis, groeit flink door, Na afgebroken stammetje
De ficus zal volgend jaar een ander plaatsje moeten krijgen want hij is vlugger gegroeid dan ik had gedacht. Waarschijnlijk is het nu te laat om hem te verplanten.