mijn cactus tuintje in wording

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: mijn cactus tuintje in wording

Berichtdoor Ivan op 27 jul 2012 08:12

nee maar heb gewoon van die belabberde foto's :lol:

die jij bedoelt staat elders ;)
Bijlagen
WP_000053.jpg
WP_000053.jpg (203.78 KiB) 4063 keer bekeken
Ivan

65 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 27 jul 2012 13:12

Als ik straks eenmaal de ruimte heb wil ik gaan kijken naar een oude paardenkar met houten ''western'' wielen. En dan vol planten met agaves en yucca en cactussen!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 27 jul 2012 17:59

Nice Rico ! Die Yucca geeft weer net dat beetje extra :thumb_up:
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Rico op 27 jul 2012 18:06

Bedankt voor de leuke complimenten allemaal!

Hahaha leuke reactie Ivan, maar ik trek me er niks van aan wat anderen er van denken... :lol:

Dit was afgelopen winter. Sterker nog, ik vond het wel wat hebben als ik dan thuis kwam van mijn werk was alles zo donker, saai en somber. Tot ik mijn straatje in reed, daar leek het best gezellig onder de hutjes. :tong:
Afbeelding
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor Rico op 27 jul 2012 18:09

s.janssen schreef:Als ik straks eenmaal de ruimte heb wil ik gaan kijken naar een oude paardenkar met houten ''western'' wielen. En dan vol planten met agaves en yucca en cactussen!

Dat is zeker heel erg mooi!!!
Ik wens je nu alvast sterkte en succes met je zoektocht.
Dit wiel was al een klus om te vinden. Er staan er genoeg op internet, maar het moet ook nog een beetje betaalbaar blijven, in feite ligt dat wiel er maar gewoon een beetje weg te rotten in de tuin..... :?
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor Ivan op 27 jul 2012 19:23

Rico schreef:Bedankt voor de leuke complimenten allemaal!

Hahaha leuke reactie Ivan, maar ik trek me er niks van aan wat anderen er van denken... :lol:

Dit was afgelopen winter.

heb je goed hoor :thumb_up:

ik zelf hoef dat niet aan de voorkant vandaar de kort door de bocht reactie maar heb achter ook zo'n gebeuren in de winterdag ;)
Ivan

65 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 27 jul 2012 22:38

Ik zou persoonlijk ook geen complete mexicaanse cactustuin in de voortuin willen, met al die jeugd van tegewoordig (kuch kuch) en spelende kinderen..
Maak er liever achter het huis een paradijs van :)

Merken jullie met extra zon dagen ook groei bij de Y.rostrata's?
Hier is het al een week warm en zonnig en de rostrata beginnen zo langzamehand een echte bal te worden, prachtig!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Rico op 27 jul 2012 23:13

Gelukkig hebben we hier weinig tot geen last van kleine "vandaaltjes".
Het grote probleem is hier dat ons huis echt verkeerd staat. De voortuin is het warmste hier. Voorgaande jaren hebben we wel eens een "gewoon" plantje in een pot naast de deur gezet, maar die hingen dan binnen een dag al slap als ze niet continu water kregen. Dus een weekendje weg overleefden ze niet, vandaar de cactus keus. :D

Hier doen de rostrata's nog niks. Tenminste, niet boven de grond. Als het goed is zijn ze nu wortels aan het kweken. :thumb_up:
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor Ivan op 28 jul 2012 00:24

s.janssen schreef:Merken jullie met extra zon dagen ook groei bij de Y.rostrata's?
Hier is het al een week warm en zonnig en de rostrata beginnen zo langzamehand een echte bal te worden, prachtig!

je ziet ze genieten :D
Ivan

65 bedankjes

Berichtdoor Rico op 12 aug 2012 17:54

Vanmiddag bij Ruud (Ruudcactus) geweest en de collectie een flink eindje uitgebreid :D
Het was zeer leerzaam (al moet ik me straks wel even alle naamkaartjes en de daarbij behorende cactussen in mijn hoofd stampen :fluiten: ) Ze zijn niet allemaal voor mij, die wat ik dubbel heb gaan nog naar een kameraad, maar dan blijven er nog zeker een stuk of 17 over. Dus dat gaat een mooi volle tuin worden! :thumb_up:

Ik kan niet wachten tot het voorjaar begint. Dan gaat de tuin nog weer een keertje op de kop en kunnen alle aankopen van de laatste tijd eindelijk op hun plekje in de tuin komen. :D

@ Ruud: nogmaals bedankt voor de schitterende planten!
@ Iedereen: een aanrader als je op zoek bent naar een mooie of aparte winterharde cactus!!!

Afbeelding

Afbeelding
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video