Geen flauw idee Dimi. De verkoper zei dat ze gewoon in de grond konden blijven. Aangezien dit mijn eerste zijn, zal ik het zelf gaan uit testen komende winter
Não faz mal!
2022 minimum 24,7 - maximum 33,6 2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Weer tijd voor een kleine update .. De afgelopen dagen heeft de tuin erg goed gedaan. Ondanks de voorspellingen vandaag toch nog broeierig warm hier. Hopelijk blijft het nog even hangen
Groeten, Richard
Não faz mal!
Prachtig Richard, erg netjes en weinig schade te zien daar!!! Vooral je succulententuintje blijft schitterend!
Zie ik daar nu Opuntia parifera in de tuin staan? (Kleine opuntia/ met 3 schijven) Volgens mij heb ik hem ook staan maar nog niet eerder gezien hier op het forum. Wat is de naam van de boom boven de foto van de Groene Ensete?
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Als je het boompje met de rode bloemen bedoelt, is de naam Erythrina crista-galli Ookwel koraalstruik genoemd. Erg dankbare plant die iedere seizoen van lente tot in de herfst bloeit. De Opuntia soort waar je over spreekt ken ik niet en heb ik dus zover ik weet niet in de tuin.
Groeten, Richard
Não faz mal!
Hier een foto van de nieuwe aanwinst die ik gisteren heb binnen gekregen. Hopelijk herken je hem nu wel. Het is de Opuntia piliflera
Aah, dit is dus de koraalstuik, wel een bijzondere bloeiwijze! Moeilijk soort?
Bijlagen
DSCF6772.JPG (92.08 KiB) 4213 keer bekeken
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Thnx Sylvan Opuntia pilifera... denk dat je gelijk hebt. Wist de naam van deze wit bestekelde soort nog niet.
Vandaag wat meer zon dus heb nog maar een panorama in elkaar geknutseld De eerste 2 zijn van vandaag en de laatste is van vorig jaar. Let vooral op het verschil in formaat van de maurelli
Najaar 2011
Groeten, Richard
Não faz mal!
Prachtig Richard ! Je palmen staan er zalig en gezond bij De Maurellii is inderdaad serieus gekrompen het weer zal ook wel een grote rol gespeeld hebben en hij moet zich helemaal ombouwen naar volle grond modus hé Komt wel goed hoor Knappe Basjoo's trouwens
Zag vanmorgen de eerste bloemetjes geopend in de Ananasplant (Eucomis). meteen maar een fotootje geschoten, vind hem erg mooi Deze is nog vrij laat, ergens half juni als bol geplant. Had niet verwacht dat het nog wat zou worden
Groeten, Richard
Não faz mal!