Klimplant gezocht

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Re: Klimplant gezocht

Berichtdoor jos944 op 15 aug 2012 21:43

ja....campsis (trompetklimmer) is winterhard.

Maar zet er wel een wortelbegrenzer omheen :-D
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.

Jos en Saskia tuintje
viewtopic.php?f=49&t=11940
jos944

135 bedankjes

Berichtdoor Carlo op 15 aug 2012 21:57

Ik heb 15 jaar een trompetklimmer gehad welke nooit beschermd is geweest. Een lichte vorm van wortelbegrenzer zou wel wenselijk zijn want elk voorjaar komen door de hele tuin de scheuten omhoog mar dat zou ook best wel eens kunnen zijn doordat die wortels daar al jaren zaten. Ofwel, ik weet niet of de wortels wel zo hard zouden groeien.
Carlo

148 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 15 aug 2012 22:06

Ik heb al jaren campsis in de tuin, een 4-tal soorten. Volledig winterhard.
Overal scheuten zijn hier niet te vinden, en ze zijn niet begrensd.
Wel 1 scheut een 3-tal meter verderop gespot.
Jaarlijks hangt er wel zaad aan, mss dat deze wel kiemen, maar doordat ik veel tussen de plantjes onkruid afdoe, hebben de zaailingen niet de kans te groeien.
JmC4c
Bedrijven

502 bedankjes

Berichtdoor shusui op 15 aug 2012 22:13

Bij mijn Oma staat een hele oude Campsis (stammen een arm dik) en die maakt tot 10 m verder wortelopslag!, zelfs in de voegen van betonnen platen.
En ik zou hem zeker niet tegen je huis ofzo zetten, want hij kruipt makkelijk onder hat dak naar binnen, of tussen da pannen door, en wringt alles kapot, en je het elk jaar scheuten van 2m en meer om te snoeien.

Wisteria is ook mooi en winterhard, maar is ook veel snoeiwerk aan.
shusui

193 bedankjes

Berichtdoor Itrme op 15 aug 2012 22:29

Turtle, ik weet niet waar jij woont, maar bij ons heeft de passiflora cerualea die -20 ook overleefd ;) Welliswaar is hij nog steeds niet goed aan de groei (waarschijnlijk omdat de meeste wortels dood zijn en omdat hij tegenwoordig in de schaduw staat) maar hij leeft nog wel ;)

Ligt misschien wel aan de grond die wij hebben. Het is lichte zandgrond/lichte zavel waar hij in staat. Dus iig een goede drainage.
Itrme

70 bedankjes

Berichtdoor Remy op 16 aug 2012 19:18

De keuze is gevallen op een lonicera Japonica Red World gecombineerd met een Rosa Compassion, die al op deze plek stond en dus gewoon blijft staan ;)
Remy

82 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 16 aug 2012 19:53

Itrme schreef:Turtle, ik weet niet waar jij woont, maar bij ons heeft de passiflora cerualea die -20 ook overleefd ;) Welliswaar is hij nog steeds niet goed aan de groei (waarschijnlijk omdat de meeste wortels dood zijn en omdat hij tegenwoordig in de schaduw staat) maar hij leeft nog wel ;)

Ligt misschien wel aan de grond die wij hebben. Het is lichte zandgrond/lichte zavel waar hij in staat. Dus iig een goede drainage.

Grappig, bij turtleboy staat zijn woonplaats ingevuld, maar bij jou niet . . . ?
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Exotische bloemen en planten