Gisteren eindelijk het stuk voor het tuinhuis kunnen afwerken met enkele bloemende planten, een trachy en een dikke laag schors. Nu nog een een graad of 10 warmer en tis helemaal in orde
Leuk exotisch ingericht met beide kanten palmen, maakt het zeker helemaal af!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
In het afgelopen tropische weekend eindelijk nog wat foto's kunnen nemen bij een stralend zonnetje, hier dicht bij de kust vielen de temperaturen nog redeijk mee, ong een graad of 30 maar dat was voor de plantjes denk ik wel voldoende Ook het tuinhuis heeft een kleurtje gekregen enkel de deuren en ramen moeten nog geschilderd worden. Bij deze:
Het tuinhuis is licht grijs geschilderd meer naar het wit toe, tzal door het zonlicht zijn dat het er wat blauw uitziet.
Idd Stefan foto 3 is een armata staat er nu het eerste jaar, maar de groei zit er jammer gng niet in, hopenlijk is hij serieus aan het wortelen want is nog steeds aan zijn eerste blad bezig (dit gaat dus zeer traag, ondanks het tropische weer van de afgelopen dagen) hopelijk geen slecht teken!
Armata zal wat stress hebben gehad van het uitplanten. Zal nu wel bezig zijn onder de grond. Bedoel je met geen groei dat er echt geen mm groei is ? Zolang de bladeren niet dichtknijpen of verkleuren zou ik me geen zorgen maken Tziet er alvast heel goed uit allemaal !
De bladeren zien er nog steeds goed uit en knijpen niet dicht, gelukkig! Maar de groei is gwn zeer traag, mss 20 cm speergroei sinds hij is aangeplant. Het eerste blad van dit jaar gaat voorzichtig open.
Het komt wel goed met jouw brahea, ik denk dat ik ook van deze reeks 2 heb, ze waren goed doorworteld. Mogelijks heb je de wortels wat beschadigd zodat het nu wat trager gaat. Met dit warme en droge weer, zou ik hem toch wat water geven.