mijn eerste dicksonia!

In deze rubriek kan je al je vragen posten over boomvarens zoals Dicksonia, Cyathea, Cibotium, ... en andere varens.

Re: mijn eerste dicksonia!

Berichtdoor plasta op 22 aug 2012 23:33

:happy_thai:
plasta

146 bedankjes

Berichtdoor Ivan op 23 aug 2012 16:39

erna schreef:Ivan, als ik jou was zou ik niet meer twijfelen , maar GAAN ! Zo'n buitenkansjes vind je niet veel :D

groetjes, Erna

dat klopt wel maar... haal eerdaags een pup (hond) op voor veel centjes (net een mooie kennel aangeschaf, nachthok gebouwd plus alle daar nog bij komende kosten (puppycursus, entingen, waterbak, hondenriem etc etc)), de auto zitten kosten aan te komen, de motor mag een nieuwe kettingset en achterband en heb zo nog een handvol kostenposten ;)
Ivan

65 bedankjes

Berichtdoor Ivan op 23 aug 2012 16:40

palmboomgeert schreef:ik heb er uiteindelijk 3 gekocht, deze gaan eerstdaags op transport vanuit Nederland. Zelfs als ik de transportkost erbij tel kom ik nog goedkoper uit dan hier in Belgie kale stammen te kopen zonder wortel.

heb je goed hoor, met de planten niks mis mee :)
Ivan

65 bedankjes

Berichtdoor Rico op 23 aug 2012 22:23

Het zijn zeker mooie bomen!

Ik heb de planten voor u, Geert, zien staan. Dat zijn mooie exemplaren!!! :lol: Ik kan me tenminste niet voorstellen dat er meerder mensen tegen de Franse grens wonen, Geert heten en 3 boomvarens bestellen... :lol:
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor palmboomgeert op 24 aug 2012 17:31

Het zou al zéér toevallig moeten zijn. :D

Ben benieuwd hoe ze zullen geleverd worden, normaal zijn ze hier volgende week donderdag, en vertrekken woensdag in Nederland.
palmboomgeert

49 bedankjes

Berichtdoor arian1970 op 24 aug 2012 17:42

Mijn broer en ik hebben er ook allebei 1 uitgezocht,mijn broer had er 1 van ongeveer 2 mtr, ikzelf heb er 1 van 2,5 mtr stam. De mijne koste 175 euro, van mijn broer volgens mij 120 euro. Dus een zeer nette prijs, alleen wel een grooooooote aanhanger meenemen anders gaat het niet passen, er stonden nog grotere, die van rond de 2 mtr waren het gunstigste geprijsd vond ik,

Arian
arian1970

9 bedankjes

Berichtdoor Ivan op 24 aug 2012 19:29

Ivan

65 bedankjes

Berichtdoor Ivan op 29 sep 2012 21:47

ben al behoorlijk aan het brainstormen over de winterbescherming voor komende winter. nu las ik elders in een topic mbt inpakken dat een deel van het blad verwijderd moest worden omdat anders de verpakking niet dicht genoeg kon mbt warmte binnen houden.

nu heeft mijn varen een enorm volle kroon met blad en zit ik met hetzelfde euvel; ik ga dat nooit dicht krijgen bovenaan met al dan blad. zodoende vroeg ik me af of mbt. het bloeden ik niet beter er nu al wat blad vanaf kon knippen ipv straks met de koude wanneer de verpakking eromheen gaat en gesloten gaat worden?

tis de plant van mn vriendin maar heb der een hoop kopzorgen om aangezien ik m graag fraai/goed door de winter heen wil krijgen ;)
Ivan

65 bedankjes

Berichtdoor Rico op 29 sep 2012 22:04

tis de plant van mn vriendin maar heb der een hoop kopzorgen om.......

Hahaha, Mijn vriendin heeft ook wel eens van die goede ideeën. En dan mag ik het doen :lol:

ps. Ze helpt wel mee hoor! ;)
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor Ivan op 30 sep 2012 11:20

hier ook wel hulp hoor ;)

iemand een tip voor me? knippen nu al, knakken op het laatste moment?

hokje bouwen eromheen en verwarmen moet lukken maar heb zo'n mega kroon dat ik dat van bovenaf nooit gedicht krijg. optie is om de veren omhoog te strekken (te behouden) maar wordt dan wel een heel hoog hokje waarbij alle warmte in bovenste punt komt en dat is niet de kop. dilemma's... :?
Ivan

65 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Boomvarens en varens