Die doorzichtige paraplu's vind je op webshops voor trouwgrief Heb me daar eens een hele doos vol van gekocht, idd erg makkelijk en ideaal voor kleine en middelmatige palmpjes/planten. Maar zijn meestal maar éénjarig in gebruik hoor, die prutsen waaien snel stuk helaas
mijn tetrapanax is nu toe aan zijn 2de zomer. Net zoals vorig jaar sterven alle bladeren af vanaf onderaan te beginnen. De bladeren worden geel en vallen nadien af. Enkel de bovenste bladeren(5 à 6) blijven momenteel nog groen. Weet iemand de reden hiervan? Ik geef em met dit warm weer elke dag genoeg water en hij krijgt nu en dan gedroogde koemestkorrels. Het was een 2-stammer, maar één stam heeft de winter niet overleefd denk ik, aangezien die nog geen enkel blad heeft aangemaakt en de stam nu aanzienlijk dunner is als de andere. Mag deze tot de grond afgeknipt worden? Alvast bedankt!! Mvg, Timmy.
op het forum ! Dat de bladeren afsterven van onderaan te beginnen is normaal hoor. Maar dat er maar 5 of 6 overblijven vind ik ook vreemd Zou niet echt weten hoe dat komt... Heb je geen foto(s) van je plant ? De dode stam mag je zeker verwijderen/afzagen hoor.
Ja is normaal dat de onderste bladeren afvallen hoor . Zie nu pas het bericht van de paraplu's . Als ik naar het containerpark ga kijk ik eens bij het harde plastiek of er geen stukken plaat in liggen . Ik klop dan 4 paaltjes in de grond rond de jonge palmen en vijs daar dat stukje plaat op , dat waait niet kapot hoor .