Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor ick op 25 aug 2012 18:56

Nou, dat zat ik me net ook al af te vragen: hoe krijg je die er nog uit zonder een dubbele hernia op te lopen? Maar prachtig hoor! Mooi om te zien hoe jouw tuin er in een paar jaar tijd zo geweldig uit is komen te zien! Had ik die ruimte maar...

Ik ben steeds meer aan het minderen in aantallen planten (dat probeer ik althans). Alles wordt zo enorm groot! Na 5 weken zomervakantie moest ik me echt een weg banen met een snoeischaar door mijn kleine tuintje om naar de trap naar mijn dakterras te komen. Daar moest ik ook met de snoeischaar doorheen om nog enigszins een paadje te hebben om aan de andere kant van het terras te komen... en dan had ik zoals gewoonlijk ook alweer een paar stekjes van het een en ander meegenomen vanuit Spanje...
Supertuin Dimi!

groet, rick
ick

71 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 25 aug 2012 22:19

@J-M, Altijd welkom maat, iedereen trouwens ! ;)
Heb ik u nu nog altijd niet overtuigd voor de armata ? wacht...

Aanplant begin 2009...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

2012...

Afbeelding

Afbeelding

Aanplant begin 2011...

Afbeelding

Afbeelding

2012...

Afbeelding

:mrgreen:

@Chris, ik begrijp dat je dat zou willen maar ik denk niet dat je dat zo maar even ga doen :D Beest weegt zeker +-200kg :? Gewoon een Maurellii kopen, kost niks en groeit like hell :thumb_up:

@Quirijn, kraantje zou inderdaad misschien handig zijn ja :) Maar veel groter dan vorig jaar word die niet denk ik dus het lukt me wel nog, ben wel wat gewoon ondertussen ;)

@Rick, ja ons plantjes groeien snel hé, is toch leuk. Maar kan me wel voorstellen dat het wat lastig word in een kleindere tuin... Ik vind mijn tuintje al te klein voor alles wat ik zou willen (a)
Bedankt voor de complimenten allemaal ! :thai:

Vandaag trouwens erg veel wind hier, Maurellii moet eraan geloven :evil: Hate it :!:
Ochja... :fluiten:
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 26 aug 2012 09:03

Dimi, je hebt me overtuigd :!:
Ik wacht enkel nog de koopjestijd af en zal me er 1 aankopen. ;)

Heb ik dan weer nieuwe aanplant te doen in het voorjaar en vele maanden om het ideale plaatsje te zoeken :)

Groetjes ;)
JmC4c
Bedrijven

502 bedankjes

Berichtdoor plasta op 26 aug 2012 09:24

Jouw tuin te klein, Dimi?
Daar kunnen makkelijk nog 3 keer zoveel planten in....je bent te verwend met die oppervlakte en daardoor niet gewend creatief te denken qua ruimte.
Zolang je nog kan lopen door de tuin, heb je plaats genoeg voor planten :D

Raymond
plasta

146 bedankjes

Berichtdoor pepeverstreken op 26 aug 2012 09:51

ik vind jouw tuin super mooi en GROOT :shock: , hier heb ik geen cm meer over om bij te planten

grts

Pepe
pepeverstreken

104 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 26 aug 2012 21:40

Zeker doen J-M, armata is één van de betere soorten voor ons klimaat. Doet het heel goed hier en is veel sterker dan meeste denken. Heel droog houden tijdens de winter en die kan nog redelijk wat vorst verdragen. Palm is schitterend van uiterlijk maar dat weet je wel al en groeisnelheid is toch nog vrij snel vind ik al word hij als traaggroeiend beschreven. De kleinste met toch al een halve meter stam en vier jaar in volle grond gooit toch al 7 tot 8 bladeren per jaar wat ik zeker niet slecht vind :thumb_up: Vind het ook een makkelijke om te beschermen, heb nog nooit speerrot gehad bij een armata (misschien gewoon geluk) alhoewel ik ze toch al goed begin te kennen denk ik... (a)

@Raymond, ja je hebt wel gelijk, ik ben wat verwend qua grote van de tuin denk ik (a) al lijkt hij groter op foto dan dat hij is, iedereen zegt dat die hier komt, mijn tuin is 10m breed en 35m diep. Het probleem bij mij is ook een beetje mijn manier van denken, ik wil elke palmboom genoeg ruimte geven zodat als ze groot zijn nog steeds goed zichtbaar zijn en niet in elkaar zitten met elkaar of andere planten begrijp je ? En zo kom je nog sneller met ruimtegebrek... Jaja, ik zie ze al groot worden hier :tong: Misschien onrealistisch kweet het maar t'is toch mijn doel (a) Misschien ben ik nog te naïef, toekomst zal het uitwijzen ;)

Bedankt Pepe, ik ben al bij jouw geweest en je tuin is nu toch ook niet klein hé. In het gazon heb je toch nog plaats :tong: Jouw tuin vind ik ook zeer nice hoor, zeker met al die prachtige boomvarens :thumb_up:
Groeten Dimi ! ;)

Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 05 sep 2012 18:18

Met het mooie weer en een volle tuin is het weer tijd voor vele nieuwe shoot’s, happy watching time ! :mrgreen:

Allereerst wil ik beginnen met me’n Ensete superbum in volle grond. Heb deze vorig jaar toch gekocht als superbum maar of dat klopt durf ik niet te zeggen. Wat wel zeker is is dat het geen gewone zuivere ventricosum is zoals we bijna allemaal hebben. De plant is veel meer geel van kleur dan een ventricosum en de rode kleur is bijna volledig afwezig, het nieuwste blad krijgt nu een klein beetje rood in de nerf. Deze begint nu redelijk van formaat te worden. Heb nog één in pot die iets kleiner is. Hopelijk lukt het weer deze door de winter te krijgen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Alocasia varigata begint ook een mooi formaatje te bereiken. De laatste bladeren worden steeds prachtiger & groter... :happy_thai:

Afbeelding

Afbeelding

Grote princeps doet het ook goed, weer een nieuw groot blad bij en de volgende speer blijft maar groeien... :thumb_up:

Afbeelding

Afbeelding

Parajubaea tor.var.tor. in pot...

Afbeelding

Ook de Parajubaea in volle grond doet het goed maar hier nu geen foto van.
Hieronder een prachtige Cycas revoluta, word na de winter verpot.

Afbeelding

Dan mijn lieveling de Butyagrus, blijft maar groeien als een raket en de stam blijft zwellen. (a)

Afbeelding

Hieronder één van de Cordyline’s die men begin dit jaar heeft meegebracht van de forumuitstap naar Gardenpalms. Dit zou de echte Cordyline indivisa zijn maar daar begin ik steeds meer aan te twijfelen ?! Iemand die het zeker weet wat het is ? :onzeker:

Afbeelding

Vorig jaar op de najaarsbeurs bij CB een Livingstonia mariae gekocht. Hiervan worden de bladeren rood van kleur als die in de zon staat. Was wat verwaarloosd maar nu na goede zorgen begint die het stilletjes aan goed te doen. De rode kleur begint ook al door te komen...

Afbeelding

Afbeelding

Dat de grote Brahea armata het ook al erg naar ze’n zin heeft wist ik al maar onlangs viel me op dat die wel erg veel haartjes op de nieuwe bladstelen en zelfs bladeren maakt. Prachtig om te zien ! :applaus:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoor jullie al roepen naar tuinfoto’s....Ok, ze komen eraan :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Sabal domingensis van Eduard. Heeft helaas veel blad laten afsterven en de wind heeft hem ook al goed toegetakeld, wat ik ook wel wat had verwacht met de binnen-bladeren. Het eerste blad gaat langzaam open...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De boomvarentjes groeien goed...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als laatste eindig ik weer met wat overzichtsfoto’s. Met een ondergaande zon ziet de tuin er savonds zo uit...

Afbeelding

Overdag...

Afbeelding

Afbeelding

Yep, dat was het weer, genoeg ? ;) Alles is zoals altijd klikbaar !
Hopelijk kunnen jullie er nu ook wat van genieten... :happy_thai:
Groeten Dimi ! ;)

Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor hexina op 05 sep 2012 19:51

Mmmmmmmm wat een genot om naar te kijken..... :thai:
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
hexina

67 bedankjes

Berichtdoor bol op 05 sep 2012 20:06

wat een verzameling :thumb_up:
bol

19 bedankjes

Berichtdoor david134 op 05 sep 2012 20:23

volgend jaar uw zwembad ingraven ! misstaat een beetje tussen die mooie oase . mijn mening he . voor de rest een prachttuin . ;)
david134

2 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video